طلوعیان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: گلستان از استان‌های محروم صنعتی است و برای استقرار صنایع بزرگ در آن نیازمند تأمین زیرساخت‌ها هستیم.

نیازمند تأمین زیرساخت‌ها برای استقرار صنایع بزرگ در گلستان هستیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین طلوعیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هرچند بخشی از زیزساخت‌ها در شهرک هزار هکتاری اترک (منطقه ویژه اقتصادی اترک) فراهم شده اما همچنان زیرساخت کافی برای استقرار صنایع بزرگ در استان نداریم.

وی با این توضیح که زیرساخت‌های موجود در اترک تنها برای استقرار چند واحد اقتصادی پاسخگوست، افزود: تاکنون استقبال خوبی از شهرک هزار هکتاری اترک شده اما باید تلاش کنیم این حضور و استقرار را حفظ کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه هم‌اکنون زمینه استقرار طرح‌های بزرگ صنعتی در استان فراهم نیست، ادامه داد: تأمین برق با مولد میسر است اما منابع آبی محدود بوده و باید چاره اندیشی شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ قرارداد برای استقرار صنایع در شهرک هزار هکتاری اترک منعقد شده و یک واحد به بهره برداری رسیده است، اضافه کرد: منابع آبی منطقه محدود است و نمی‌توان به چاه اکتفا کرد؛ گفته شده برای تأمین آب پروژه‌های اقتصادی اترک از آبگیرها و سدهایی که در سال‌های آینده به بهره برداری می‌رسند، استفاده می‌کنیم اما با تئوری نمی‌شود پیش رفت.

طلوعیان با این توضیح که گلستان از استان‌های محروم صنعتی است و باید زیرساخت‌ها برای استقرار صنایع بزرگ در آن فراهم شود، تأکید کرد: اگر قرار است آب واحدهای اقتصادی از تالاب و یاآب‌های غیرمتعارف تأمین شود باید قبل از استقرار صنایع فکری کرد.

وی توضیح داد: به تازگی توافقنامه سه جانبه صنعت و معدن، توانیر و شرکت برق برای خط انتقال برق۲۰۰ کیلو واتی اترک به امضاء رسیده و امیدواریم بتوانیم سایر زیرساخت‌های لازم را هم برای استقرار صنایع بزرگ در استان فراهم کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار