قزوهی گفت: نماز جمعه در راستای آگاهی بخشی و وحدت بین مسلمین یکی از دستورات ابتکاری دین اسلام است و فقط نیاز به بروز رسانی دارد که جذابیت آن در بین نسل جوان ماندگار بماند.

نماز جمعه مرکز ثقل ترویج و توسعه مبانی دین/ بروزسانی نماز جمعه برای جذب نسل جوان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «یاسر قزوهی» به مناسبت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان با اشاره به اهمیت جایگاه نماز جمعه گفت: نماز جمعه ابتکاری زیبا و جذاب است که در دین وارد شده و تریبون نماز جمعه بهترین رسانه در بدو تشکیل بود که از این طریق مسلمانان با دستورات دین و مسائل سیاسی مربوط به مسلمین آشنا می شدند و به همبن دلیل بود که نماز جمعه جایگاه ویژه ای پیدا کرد و مرکز ثقل برای ترویج و توسعه مبانی دین شد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان در خصوص اقدامات ابتکاری انجام شده در نماز جمعه، افزود: خود نماز جمعه در راستای آگاهی بخشی و وحدت بین مسلمین یکی از دستورات ابتکاری دین اسلام است و فقط نیاز به به روز رسانی دارد که جذابیت آن در بین نسل جوان ماندگار بماند.

 

وی در خصوص ویژگی های امام جمعه موفق، اظهارداشت: یقینا امام جمعه موفق امام جمعه ای است که به دستورات دین کامل مسلط و به روز باشد یعنی فقیه کامل و جامع و در عین حال مسائل سیاسی جهان اسلام و منطقه را به خوبی بشناسد و قدرت تجزیه و تحلیل قوی در این مسائل را داشته باشد.

 

قزوهی با اشاره به روش های جذب جوان به نماز جمعه، گفت: در این زمان که جذابیت های گوناگون برای نسل جوان ما وجود دارد و توسعه رسانه های دیداری و شنیداری و سهل الوصول به طور مجازی در اختیار جوانان است کار را برای جذب جوانان کمی سخت کرده است.

 

وی ادامه داد: به نظر من چون نماز جمعه با محوریت ائمه جمعه برگزار می شود پس شخصیت امام جمعه نقش بسزایی در این امر دارد اخلاق و رفتار خوش و صداقت و عدالت امام جمعه می تواند جوانان را جذب کند و البته برنامه های جنبی در کنار مصلی های نماز جمعه هم یقینا موثر است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان با اشاره به مطالبات امامین انقلاب از نماز جمعه، گفت: فکر می کنم برای این موضوع همین دو جمله ذیل کافی باشد که هم اهمیت نماز جمعه و هم مطالبات را از لسان امامین انقلاب بدانیم امام خمینی فرمودند: «نماز جمعه که نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است باید هر چه با شکوه تر و پر محتواتر اقامه شود».

 

امام خامنه ای نیز فرمودند: «باید تلاش کنیم که همان جایگاه و محور مرکزی را که اسلام برای نماز جمعه خواسته است محقق کنیم».

 

وی در خصوص فعالیت های اجتماعی نماز جمعه، افزود: در وهله اول خود نماز جمعه یک فعالیت اجتماعی عظیم است که با حضور مردم پرشور می شود و می توان در کنار این فعالیت بزرگ و زیبا فعالیت های  اجتماعی عام المنفعه دیگر نیز انجام داد.

 

قزوهی ادامه داد: در کنار نماز جمعه می توان اقداماتی همچون؛ گره گشایی از کار مردم (حضور مسئولان در نماز و پاسخگویی برای حل مشکلات مردم) برطرف کردن مشکلات اقتصادی مردم(با همکاری خیرین) و همچنین مسائل آموزشی و آگاه سازی در حوزه های مختلف انجام داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار