مدیر گروه بهداشت محیط گلستان گفت: از حدود دو هفته گذشته که تعدادی از اهالی روستای محمدآباد دچار علائم تهوع شدند تا دو سه روز قبل، بیش از ۲۰ نمونه از آب روستا گرفته شد و در همه آنها آب سالم بود.

آلودگی آب روستای «محمدآباد» گرگان رد شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدمحسن علوی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ساعت یک ظهر روز چهارشنبه ۸ مردادماه گزارشی مبنی بر علائم تهوع در تعدادی از اهالی روستای محمدآباد گرگان به مرکز بهداشت استان گزارش شد.

وی بیان کرد: ساعت ۲ و نیم همان روز کارشناسان بهداشت محیط در محل حاضر شدند. با توجه به اینکه حدود ۹۰ نفر از اهالی روستا دچار علائمی مشابه شدند، بلافاصله بررسی مسمومیت از محل غذا و آب در دستور کار قرار گرفت.

مدیر گروه بهداشت محیط گلستان افزود: با توجه به اینکه عزا یا عروسی یا مراسم دیگری در روستا برگزار نشده بود، بحث مسمومیت غذایی منتفی شد.

علوی‌نیا با بیان اینکه به‌منظور بررسی سلامت آب، در چندین نوبت طی این مدت نمونه‌برداری میکروبی و کلر سنجی از آب آشامیدنی روستا انجام شد، گفت: آب روستا از سه منبع تأمین می‌شود. به منظور بررسی دقیق از هر سه منبع نمونه‌برداری انجام شد. بر اساس نتایج آزمایشات، آلودگی میکروبی در آب روستا مشاهده نشد و میزان کلر هم در حد نرمال بود.

وی با بیان اینکه کارشناسان ما به‌طور مستمر ماهانه از آب آشامیدنی مناطق مختلف نمونه‌برداری می‌کنند، گفت: طبق بررسی که انجام دادیم در ماه قبل نیز مشکل میکروبی در آب روستای محمدآباد وجود نداشت.

مدیر گروه بهداشت محیط گلستان تصریح کرد: موضوعی که برای مردم روستا بوجود آمده از نظر آب مشکلی نداشته و کارشناسان در بخش‌های دیگر باید علت این مسئله را بررسی کنند.

به گزارش ایسنا، ۸ مردادماه امسال تعدادی از اهالی روستای محمدآباد گرگان دچار علائم تهوع شدند که البته این علائم بعد از مدت کوتاهی برطرف شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار