بنی عقیل گفت: در طول پنج ماهه نخست امسال ۲۳ هزار و ۸۱۴ نفر در استان گلستان برای اهدای خون مراجعه کردند.

مراجعه ۲۳هزار گلستانی برای اهدای خون در گلستان/ دریافت ۲۱۰ واحد پلاسمای خون در استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سید صادق بنی عقیل» صبح امروز (یکشنبه 2 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: زیرساخت های استان گلستان در حوزه انتقال خون شاید مطلوب جمعیت دو میلیون نفری این استان نیست و این مهم با شرایط شیوع ویروس کرونا کار را برای سازمان انتقال خون سخت کرده است.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: در مرداد با توجه به همه شرایطی که وجود داشت آمار اهدای خون در استان گلستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.24 درصد افزایش یافته است.

 

بنی عقیل گفت: در مجموع در طول پنج ماهه نخست امسال در اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 0.63 درصد کاهش داشتیم اما در طول این مدت آمار مراجعات ما 1.57 درصد در بانوان افزایش یافته است و یک هزار و 311 واحد اهدای خون از بانوان دریافت شده است.

 

وی متذکر شد: 5.84 درصد اهدا کنندگان شامل دو هزار و 535 نفر در طول پنج ماهه نخست سال برای نخستین بار نسبت به اهدای خون اقدام کردند.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان خاطرنشان کرد: مراجعات ما در طول پنج ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک هزار و 651 نفر کاهش یافته است اما در میزان آمار خون گیری تنها 127 نفر نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم.

 

بنی عقیل با بیان اینکه در طول پنج ماهه نخست سال بیش از ۲۳ هزار و ۸۱۴  نفر در استان گلستان برای اهدای خون مراجعه کردند، بیان کرد: در طول پنج ماهه نخست سال گذشته 20 هزار و 180 واحد اهدای خون داشتیم و امسال این آمار به 20 هزار و 53 واحد خون گیری با توجه به شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است.

 

وی متذکر شد: 307 نفر در طول پنج ماهه گذشته برای اهدای پلاسمای خون مراجعه کردند که 210 واحد پلاسما از این افراد توانستیم دریافت کنیم و برای بیماران این پلاسما مورد استفاده قرار گرفته است.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان تاکید کرد: از مردم درخواست داریم با توجه به اینکه نگران موج سوم شیوع ویروس کرونا هستیم افراد بهبود یافته به شکرانه سلامت نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

 

بنی عقیل یادآور شد: امسال با توجه به محدودیت ها نمی توانیم در مساجد برای دریافت خون اهدا کنندگان مراجعه کنیم و از هیئتی ها و مساجد درخواست می کنیم که به مراکز انتقال خون در قالب پویش «نذر خون» مراجعه کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار