غلامرضا منتظری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت فضای رقابتی سالم را برای سینماگران حوزه مقاومت ایجاد می‌کند.

جشنواره فیلم مقاومت فضای رقابتی سالم برای سینماگران است

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت که پایان شهریورماه جاری به صورت آنلاین برگزار می‌شود، به خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت:  ایثار جلوه‌های متفاوتی دارد، هر گونه فداکاری در حوزه امنیت، حفظ مرزهای جغرافیایی، سلامت و یا حتی حوزه‌های فرهنگی، نوعی مقاومت محسوب می‌شود.

وی افزود: یکی از بهترین‌ نمونه‌های مقاومت برای نسل‌های آینده، فداکاری و از خودگذشتگی کادر درمانی کشور در مواجه و مقابله با کرونا ویروس است.

منتظری ادامه داد: این جانفشانی‌ها باید در قالب آثار نمایشی فاخر و با کیفیت اعم از مستند و فیلم ثبت و ضبط شوند تا آیندگان به خوبی بتوانند جامعه امروز ایران را درک کنند. علاوه بر آن، این اقدام سبب ترغیب دیگران برای فداکاری در راه تعالی کشور نیز می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر کشور با چالش کرونا مواجهه است اما قطعاْ در آینده نیز مانند گذشته، موضوعات اجتماعی فراوانی ایجاد خواهد شد که بهره‌مندی جامعه از روحیه ایثار و فداکاری می‌تواند حل آنها را آسان‌تر کند.

منتظری با اشاره به لزوم حضور فعال سینما در عرصه‌های مختلف مقاومت، اظهار داشت: هیچ تفکری تا با هنر آمیخته نشود، به اثرگذاری منتج نخواهد شد؛ بنابراین سینماگران باید با جدیت و نگاهی هنرمندانه به سمت موضوعات مختلف حوزه مقاومت ازجمله دفاع‌مقدس، انقلاب، مدافعان حرم و مدافعان سلامت حرکت کنند تا بتوانند به خوبی مفهوم مقاومت را در همه ابعاد و شئون آن به تصویر بکشند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دوران دفاع‌مقدس بهترین نمونه برای تبیین مقاومت است که البته سینما عملکرد چندان مطلوبی در این حوزه نداشته است که بخشی از این مسئله به فقدان‌حمایت‌های لازم از هنرمندان مرتبط است.

* سینماگر به چتر حمایتی هم نیاز دارد

وی با اشاره به لزوم توجه به موضوع اقتصاد در سینما، اضافه کرد: علاوه بر دغدغه‌مندی، هنرمند و سینماگر به چتر حمایتی نیز نیاز دارد تا بتواند آثار فاخری در این حوزه تولید کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: فرهنگ برای گسترش و نهادینه‌شدن نیازمند حمایت مالی است؛ در واقع برای فرهنگ باید هزینه کرد تا به تدریج فراگیر شده و ثمر دهد. در کنار آن از تربیت نیروی‌ متخصص و متعهد نیز نباید غافل شد و باید اندیشه و بینش سینماگران خاصه جوانان را به سمت مسیر صحیح و موضوعاتی مانند مقاومت متمرکز کرد. 

وی برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت را اقدامی درخور تقدیر توصیف کرد و گفت: این جشنواره سبب می‌شود افراد برای فعالیت در شئون مختلف مقاومت ترغیب و تشویق شوند. از سوی دیگر، برگزاری این جشنواره فرصت بسیار مغتنمی برای ایجاد فضای رقابتی سالم و دیده‌شدن آثار فراهم می‌کند.

 

 

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و «نشان رسول» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار