فرماندار کردکوی گفت: در هفته دولت ۸۹ طرح اقتصادی و عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۷۳ میلیارد و ۹۸۴ میلیون تومان در شهرستان کردکوی افتتاح یا بهره‎برداری خواهد شد.

افتتاح و بهره‎برداری از ۸۹ طرح اقتصادی و عمرانی در کردکوی

به گزارش گلستان ۲۴؛ راهیم قدمنان امروز با گرامیداشت هفته دولت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در شهرستان کردکوی مانند سایر شهرستان‎های استان تعدادی طرح عمرانی و اقتصادی در هفته دولت افتتاح و یا به بهره‎برداری خواهد رسید.

وی تعداد طرح‎های اقتصادی قابل افتتاح و کلنگ‎زنی در کردکوی را ۲۲ طرح اعلام کرد و افزود: ۱۷ طرح قابل افتتاح به ارزش ۷۱ میلیارد و ۸۶۴ میلیون تومان و پنج طرح اقتصادی قابل کلنگ‌زنی به ارزش ۶۶ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان در هفته دولت در شهرستان کردکوی داریم.

فرماندار کردکوی با بیان اینکه ۶۷ طرح عمرانی به ارزش ۳۶ میلیارد  تومان قابل افتتاح و بهره‎برداری در کردکوی می‎باشد گفت: مجموع پروژه‎های اقتصادی و عمرانی کردکوی در هفته دولت ۸۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۷۳ میلیارد و ۹۸۴ میلیون تومان با اشتغالزایی ۳۵۰ نفر می‎باشد.

قدمنان، کارخانه آرد ذرت ستایش، افتتاح واحد پرورش مرغ مادر، ساخت مدرسه ۶ کلاسه توسط خیرین، اجرای طرح هادی در ۹ روستای کردکوی، ۷۰ کیلومتر لایروبی رودخانه قره‎سو، نوسازی  ۲۵۹ واحد شهری و روستایی، مرمت ۴۵۱ واحد روستایی و شهری، پرداخت تسهیلات بلاعوض به روستاها، زهکشی ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی را از جمله شاخص‎ترین پروژه‎های قابل بهره‎برداری در هفته دولت و شهرستان کردکوی عنوان کرد.

* کلنگ‌زنی میدان میوه و تره‎بار در کردکوی

فرماندار کردکوی یکی از مهمترین مشکلات کشاورزان و باغ‎داران غرب استان را نامناسب بودن تعداد صنایع تبدیلی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تقویت صنایع تبدیلی در دستور کار ما قرار دارد همچنین طی گفتگویی که با استاندار داشتیم به دنبال جذب سرمایه‌گذار در بخش صنایع تبدیلی هستیم.

قدمنان با بیان اینکه یکی از نیازهای اصلی غرب استان به خصوص در کردکوی و بندرگز صنایع تبدیلی است، افزود: در زمان برداشت میوه و محصولات کشاورزی به دلیل نبود صنایع تبدیلی درآمدی عاید باغداران و کشاورزان‌ ما نمی‎شود بنابراین کلنگ‌زنی میدان میوه و تره‌بار در کردکوی یکی از برنامه‎های اصلی ما در هفته دولت است.

وی خاطرنشان کرد: از گرگان تا بهشهر میدان‌بار وجود ندارد بدون تردید بهره‎برداری از میدان میوه و تره‌بار در غرب استان اتفاق خوبی را برای کشاورزان و باغداران رقم خواهد زد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار