استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: هم‌اکنون نرخ بیکاری گلستان ۱۰ درصد است که با بهره‌برداری از پروژه‌های هفته دولت تک رقمی می‌شود.

نرخ بیکاری گلستان تک رقمی می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرنگار مهر، هادی حق‌شناس ظهر سه شنبه در آیین افتتاح متمرکز پروژه‌های هفته دولت گنبدکاووس اظهار کرد: طی هفته دولت امسال سه هزار و ۴۲۹ طرح و پروژه عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغالزا با اعتباری بالغ بر ۴۲ هزار میلیارد ریال افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از این پروژه‌ها هفت هزار و ۵۶ فرصت شغلی جدید در استان ایجاد می‌کند، افزود: تعداد طرح‌ها و پروژه‌های هفته دولت و میزان سرمایه‌گذاری آن‌ها نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.
استاندار گلستان با بیان اینکه ۷۰۰ میلیارد تومان از پروژه‌های هفته دولت استان گلستان امسال مربوط به بخش کشاورزی است، ادامه داد: هم‌اکنون مرخ بکاری استان حدود ۱۰ درصد است که با بهره‌برداری از پروژه‌ها و طرح‌های هفته دولت بین دو تا سه درصد کاهش می‌یابد و تک رقمی می‌شود.
وی با این توضیح که تا پایان دولت تدبیر و امید حجم صنایع تبدیلی استان دو برابر می‌شود، تصریح کرد: هدف ما ایجاد ارزش افزوده در محصولات استان، ایجاد اشتغال و صدور محصول نهایی از گلستان است.
حق شناس به نیازهای استان در بخش کشاورزی هم اشاره و بیان کرد: هم‌اکنون حدود ۱۴ درصد مرغ و بیش از ۱۰ درصد لبنیات کشور در استان گلستان تولید می‌شود و می‌طلبد کشت گلخانه‌ای در استان گلستان افزایش یابد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار