نیکویی گفت: براساس مصوبه کمیته بحران شهرستان گرگان ضروری است که نسبت به جمع آوری درختان خطرساز و شکسته در مسیر سیلاب، جاده های اصلی و فرعی و پل ها اقدام شود.

ضرورت جمع آوری درختان خطرساز و شکسته در عرصه های منابع طبیعی گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «علی اصغر نیکویی» صبح امروز (چهارشنبه 12 شهریور) در جلسه ستاد بحران شهرستان گرگان اظهار کرد: طرح تنفس جنگل اجازه جمع آوری درختان خطر ساز، شکسته، افتاده و رانشی را به ما نمی دهند.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان ادامه داد: مصوبه ای به این منظور در مدیریت بحران و یا شورای تامین برای جمع آوری این درختان نیاز بود و بر حسب اهمیت پیش از این درخت هایی را که سیلاب به دهنه پل ها و جاده های پرتردد اصلی آورده بود جمع آوری شد.

 

نیکویی افزود: همچنین در مسیر رودخانه ها و مسیر فرعی جنگل نیاز است جمع آوری درختان پرخطر و شکسته اقدام  شود.

 

وی خاطرنشان کرد: پنج پرونده مرگ و میر در داخل پارک های شهرستان گرگان داریم و در صورت جمع آوری نشدن این درختان مشکلاتی برای شهروندان به وجود می آید.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان بابیان اینکه با جمع آوری این درختان تنش های اجتماعی کاهش پیدا می کند، افزود: رسیدگی به دو پارک النگدره و قرق و جمع آوری شاخه های جنگل های سوزنی برگ از دیگر موضوعاتی است که باید به آن اهتمام شود تا بتوانیم از آتش سوزی هایی پاییزی جلوگیری کنیم.

 

وی به رانش منطقه زیارت اشاره کرد و گفت: دو میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های آبخیزداری در حوزه زیارت تخصیص اعتبار شده است و نقاط پرخطر شناسایی شده است و با سیل بند و سازه های سنگ ملاتی نسبت به جلوگیری از خطر اقدام کردیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار