مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: فردا پنجشنبه و همزمان با سراسر کشور، سه طرح تعاونی این استان از سوی رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد.

رییس جمهوری سه طرح تعاونی گلستان را به‌صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ سعید مازندرانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت تعاونی‌های تولید "روغن زردانه" و "پرورش ماهی طلایی" در گنبدکاووس و شرکت تعاونی "سپید تَن پرنیان" در گرگان، طرح های قابل افتتاح فردا هستند.

این سه طرح از مجموع ۳۸۰ طرح قابل بهره برداری هفته تعاون کشور است.

وی بیان کرد: از مجموع این طرح ها فقط شرکت تعاونی مستقر در گرگان از اعتبارات تسهیلات روستایی به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال استفاده کرده و ۲ شرکت دیگر بدون دریافت وام بانکی ساخته و آماده بهره برداری شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: شرکت "سپید تن پرنیان" در حوزه تولید محصولات بهداشتی ارتوپدی و لوازم بهداشتی پیشگیری و مقابله با کرونا نظیر ماسک فعالیت می کند و طبق برنامه قرار است روزانه ۳۰۰ هزار عدد ماسک در این شرکت تولید شود.

مازندرانی ادامه داد: با بهره برداری از این شرکت ها در واحد تولید روغن‌ زردانه سه نفر و پرورش ماهی طلایی پنج نفر و شرکت سپید تن پرنیان ۱۷۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

گلستان ۲ هزار و ۶۰۰ تعاونی فعال در بخش های تولیدی، توزیعی و خدماتی و ۱۴ گرایش و زیرمجموعه با حدود یک میلیون عضو دارد که با احتساب ۱۱ تعاونی سهام عدالت و عضویت سه دهک بالای جامعه آماری استان در این تعاونی‌ها، تعداد کل اعضای تعاونی‌های استان به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر می‌رسد.

۱۳ تا ۱۹ شهریور هفته تعاون است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار