ملک حسینی گفت: از هشت صبح امروز (پنجشنبه ۲۰ شهریور) تبلیغات داوطلبان در حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان به پایان رسید.

​پایان تبلیغات داوطلبان در حوزه انتخابیه غرب گلستان/ تشکیل پرونده های تخلفات در بندرترکمن و کردکوی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «حمیدرضا ملک حسینی» صبح امروز (پنجشنبه 20 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: مرحله نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال گذشته برگزار شد و بر اساس آرای مردم یکی از حوزه های انتخابیه استان گلستان به مرحله دوم کشیده شد.

 

دبیر ستاد انتخابات استان گلستان ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا انتخابات مرحله دوم غرب استان گلستان در تاریخ (21 شهریور) در نظر گرفته شد و از دو ماه گذشته مکاتبات وزارت کشور در این خصوص انجام شده است.

 

ملک حسینی متذکر شد: در این مرحله مردم  شهرستان های کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان هفتمین نماینده مجلس شورای اسلامی در استان گلستان را مشخص خواهند کرد.

 

وی افزود: انتخابات مرحله دوم در 9 استان کشور برگزار می شود و این انتخابات با اهتمام به پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت رای دهندگان برگزار می شود و تمرینی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در سال 1400 به شمار می رود.

 

دبیر ستاد انتخابات استان گلستان خاطرنشان کرد: در این مرحله هیچ یک از دو داوطلب مجلس شورای اسلامی که به مرحله دوم راه یافتند اجازه برپایی ستاد انتخابات را نداشتند و براساس دستورالعمل تبلیغاتی داوطلبان از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی برای تبلیغات استفاده کردند.

 

ملک حسینی افزود: در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی تعهدنامه ای از داوطلبان غرب استان که به مرحله دوم راه یافتند اخذ شد.

 

وی گفت: از سوی هیئت های اجرایی، نظارت و دادستان ها در هر حوزه شهرستانی تجمعاتی داشتند تذکر و به آنها اخطار کتبی صادر شده است و برای برخی از شهرستان ها در دستگاه قضایی پرونده های نیز تشکیل شده است.

 

دبیر ستاد انتخابات استان گلستان ابراز داشت: برنده انتخابات در صورتی که کارناوال پس از پیروزی به راه بیاندازد گزارش تخلف آنها را به وزارت کشور ارسال می شود و درخواست ابطال انتخابات را خواهیم داشت.

 

وی افزود: در شهرستان کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان براساس دعوتنامه ها و تجمعات و فیلم هایی که در فضای مجازی بارگزاری شده است نسبت به تشکیل پرونده های قضایی برای داوطلبان اقدام شده است.

 

دبیر ستاد انتخابات استان گلستان خاطرنشان کرد: صحت انتخابات به اتفاقات در حین انتخابات و پایان شمارش بر می گردد و ناظران، بازرسان گزارش های لازم را به وزارت کشور ارسال می کنند.

 

ملک حسینی افزود: در صورتی که داوطلبان تخلف از قانون داشته باشد در بحث صحت انتخابات شورای نگهبان تصمیم می گیرد و این تصمیم به مرکز برمی گردد.

 

وی گفت: برای روز انتخابات و 21 شهریور تمام پروتکل ها و تمهیدات اندیشیده شده است و در تمامی گفتگو ها و نشست ها تذکرات لازم ارائه شده است.

 

دبیر ستاد انتخابات استان گلستان خاطرنشان کرد: در مرحله نخست 193 هزار 716 نفر و در مرحله دوم 198 هزار و 712 نفر در غرب استان واجد الشرایط رای هستند و در مرحله نخست 61 درصد در این حوزه انتخابیه مشارکت داشته است.

 

ملک حسینی بیان کرد: 244 شعبه اخذ رای در مرحله دوم در غرب استان در نظر گرفته شده است که از این میزان  121 شعبه شهری و 123 شعبه روستایی و 230 شعبه ثابت و 14 شعبه سیار است.

 

وی افزود: بالغ بر سه هزار نفر در مرحله دوم انتخابات در غرب استان به عنوان عوامل انتخابات به کارگیری شده است.

 

دبیر ستاد انتخابات استان گلستان ابراز داشت: امروز صبح نیز زمان تبلیغات به پایان رسیده است و از فردا هشت صبح تا 18 انتخابات برگزار می شود.

 

ملک حسینی گفت: در شهرستان بندرترکمن و کردکوی بابت تخلف هایی که صورت گرفته در دستگاه قضایی پرونده هایی مفتوح است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار