مقسم گفت: امروز زنان باید با شیوه های جدید وحدت آفرینی آشنا شوند و آن را به نمایش بگذارند.

امروز زنان باید با شیوه های جدید وحدت آفرینی آشنا شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ «یاسر مقسم» در حاشیه نشست هم اندیشی بانوان فرهیخته و تقریبی استان گلستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: نشست هم اندیشی بانوان فرهیخته و تقریبی استان گلستان با همت معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور برگزار شد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور افزود: در این نشست بانوان شیعه و سنی متشکل از اساتید حوزه های علیمه، مسئولان و مشاوران فرماندار، معاونین فرماندار و مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان حضور داشتند.

 

وی با اشاره به اینکه در این نشست به مباحث و اهمیت وحدت اشاره شد، اظهارداشت: وحدت گرایی در اندیشه امام راحل و مقام معظم رهبری ریشه در جمع، اندیشه و قلب انسان ها دارد، زمانی وحدت محقق می شود که بتوانیم از مباحث خودبینی و مباحث نفس درونی خودمان فاصله بگیریم و به مباحث جامعه اسلامی و منافع جامعه اسلامی بیاندیشیم.

 

مقسم تاکید کرد: برای رسیدن به یک هدف والا در جامعه باید از اختلافات جزئی پیشگیری کنیم.

 

وی با بیان اینکه امام راحل نیز به نقش زنان در جامعه بسیار اعتقاد داشتند، گفت: وحدت اسلامی عامل اقتدار اسلام در برابر کفر است و ما باید با بیداری و هوشیاری و یادآوری نقشه های دشمنان را خنثی کنیم.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور تاکید کرد: امروز زنان باید با شیوه های جدید وحدت آفرینی آشنا شوند و آن را به نمایش بگذارند.

 

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (سلام الله علیها) و حضرت زینب(سلام الله علیها) در کربلا از الگوهای حضور و وحدت آفرینی بانوان در اسلام هستند.

 

مقسم با اشاره به نقش زنان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری؛ امروز نقش بانوان نقش مهمی است، رسالت مادری و همسری بسیار اساسی و حیاتی است.

 

وی ادامه داد: در نظام اسلامی جایگاه زن به حدی است که یک روز را به عنوان روز زن نامگذاری شده است که این مسئله نقش زنان را در تربیت جامعه اسلامی و دینی با اهمیت نشان می دهد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور تاکید کرد: امروز در جامعه اسلامی و استان گلستان باید زنان ما با وحدت در کنار هم و با هم اندیشی مباحث باورهای دینی را به جوانان انتقال دهند، مباحث اجتماعی و فرهنگی را بررسی کنند و آسیب هایی را که در هر حوزه وجود دارد را شناسایی و برای رفع آن تلاش کنند.

 

وی با اشاره به اقدامات مرکز بزرگ اسلامی در حوزه بانوان، گفت: در سال های گذشته دوره ها و نشست های زیادی برای بانوان از سوی مرکز برگزار شده است.

 

مقسم، برگزاری کاروان قرآنی برای بانوان، کارگاه آموزشی سواد رسانه، بصیرت افزایی و سبک زندگی اسلامی ایرانی را از جمله این برنامه ها برشمرد و افزود: حضور بانوان را در برنامه هایمان داریم و در فضای مجازی از بانوان استفاده می شود.

 

وی اظهارداشت: تمام تلاشمان این است که بتوانیم با استفاده از نظر بانوان دلسوز و دغدغه مند در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و دینی گره ای از مشکلات مردم استان را باز کنیم.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: در هفته وحدت و دهه فجر نیز برنامه های ویژه بانوان برگزار خواهد شد و برای قشر نوجوان و جوان نیز به دنبال برنامه های آموزشی و بصیرتی هستیم.

 

وی افزود: در حوزه آسیب های شبکه های اجتماعی و ماهواره ای و احیای ارزش های دینی و سبک زندگی اسلامی نیز برنامه هایی داریم که امیدواریم بتوانیم با کمک بانوان برگزار و در جامعه موثر باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار