مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین گلستان از خدمات دهی موکب های استان در ایام اربعین خبرداد.

اربعین رمز ماندگاری عاشورا/خدمات دهی موکب ها در روزهای پایانی صفر

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، حجت الاسلام علی اصحابی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: با توجه به شرایط کرونا برنامه های حج و اربعین تحت‌الشعاع قرار گرفت و طبق منویات رهبر معظم انقلاب که فرمودند بنده تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستم، همه در تبعیت از ایشان در ایام محرم، پروتکل ها را رعایت کردند.

وی با بیان اینکه شعار امسال اربعین «الحسین سفینة النجاة» است، افزود: در این راستا برنامه های متعددی برای اربعین در نظر گرفته شده که از سه شنبه این هفته تا آخر صفر اجرا می شود.

اصحابی با بیان اینکه رمز ماندگاری عاشورا اربعین است، گفت: پیاده روی یکی از مصداق‌های اربعین است و ما باید طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، امسال از منازل خود با خضوع و خشوع بیشتری عرض ارادت کنیم.

وی ادامه داد: باید یاد و نام شهدای مقاومت حاج قاسم و ابومهدی المهندس که نماد اتحاد و برادری ایران و عراق است را فراموش نکنیم.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین گلستان گفت: در ادامه کمک‌های مومنانه «پویش مهر اربعین» خواهیم داشت که خدماتی را به مردم در مناطق محروم ارائه می کند.

وی با بیان اینکه در زندان های گرگان و گنبد برنامه عزاداری و سخنرانی خواهیم داشت، افزود: پخش دعای اربعین در ۱۹ و ۲۰ صفر به صورت زنده در شهر گرگان پیش‌بینی شده و حسینیه سیار هم توسط مداحان برنامه‌های فرهنگی و مداحی اجرا خواهند کرد.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین گلستان اظهارکرد: برنامه‌ای با همکاری آموزش و پرورش در خصوص نامه ای به امام حسین (ع) ویژه دانش آموزان ابتدایی و متوسطه برگزار خواهیم کرد.

اصحابی گفت: پویش هر خانه یک حسینیه که در ماه محرم تجربه آن را داشتیم را ادامه داده و مداحان و پیرغلامان و نوغلامان در این پویش به کارگیری خواهند شد.

وی بیان کرد: مسابقه سفینة النجاة در سایت حج اجرا شده و مسابقه پژوهشی با همکاری حوزه علمیه با عنوان امام حسین (ع) محور همگرایی جهان اسلام پیش بینی شده است.

طبق گفته اصحابی تمام موکب های ثبت شده گلستان اعلام آمادگی کردند تا به مردم خدمات ارائه دهند.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین گلستان گفت: جمع‌آوری کمک‌های مومنانه و توزیع در بین مردم مناطق محروم، پخت غذای گرم، ارائه خدمات بهداشتی مانند توزیع ماسک از جمله خدمات این موکب ها است.

وی توضیح داد که موکب ها پتانسیل خوبی برای خدمات رسانی به مردم هستند که نمونه آن را در ایام کرونا و سیل شاهد بودیم و حتی در زلزله رامیان اولین گروهی که جهت ارائه خدمت وارد میدان شد، موکب ها بودند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار