شیوع ویروس کرونا موجب شد تا فعالان در حوزه گردشگری گلستان به خصوص در بخش تأسیسات گردشگری با خسارت‎های فراوانی مواجه شوند، با توقف سفرها تأسیسات گردشگری بیشترین آسیب را در زمان شیوع ویروس کرونا متحمل شدند.

کرونا، خسارت جدی به بخش تأسیسات گردشگری گلستان وارد کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، شیوع ویروس کرونا نه تنها در کشور ما بلکه تمام کشورهای دنیا بسیاری از بخش‎های اقتصادی را تحت تأثیر خود قرار داد، یکی از بخش‎های مهم و درآمدزا که سهم بسزایی در اشتغالزایی دارد گردشگری است.

گردشگری، صنعتی نوپا در گلستان محسوب می‎شود که طی چند سال اخیر مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است با این وجود ویروس کرونا موجب شد تا این صنعت نوپا و فعالان در حوزه گردشگری به خصوص در بخش تأسیسات گردشگری با خسارت‎های فراوانی مواجه شوند.

در همین رابطه یکی از هتلداران گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: با توقف سفرها تأسیسات گردشگری بیشترین آسیب را در زمان شیوع ویروس کرونا متحمل شدند.

فتح‌الله معصوم‌شاهی تصریح کرد: بسیاری از هم‌صنفان ما به دلیل آن‎که نمی‎توانند از پس هزینه‎های خود بر آیند مجبور به تعدیل نیرو شده‎اند با استمرار شیوع کرونا احتمال تعطیلی هتل‎ها و مراکز اقامتی در استان دور از انتظار است.

وی بیان کرد: در صورت استمرار تعطیلی تأسیسات گردشگری اشتغال و اقتصاد استان به مخاطره خواهد افتاد ما از مسوولان تقاضا داریم تا در این دوران بیشتر به فکر حمایت از تأسیسات گردشگری باشند چرا که گردشگری یکی از ظرفیت‎هایی است که علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار می‎تواند به اقتصاد تحریم‌زده کشور نیز کمک کند.

*ارائه تسهیلات گردشگری  ۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی در بحران کرونا

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، با بیان اینکه در حوزه گردشگری طی چند سال اخیر اتفاقات خوبی در خصوص تأسیسات گردشگری رخ داد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: با هدف جذب مسافر و ماندگاری اقامت مسافر در بحث زیرساخت‎های گردشگری به ویژه روستاهای هدف گردشگری اعتبارات مختلفی را در قالب کمپ، آلاچیق، نمازخانه و سرویس بهداشتی اختصاص داده‎ایم.

یاسر قندهاری تصریح کرد: زمانی که زیرساخت‎ها ایجاد شود حضور گردشگر و مسافر در استان را شاهد خواهیم بود و از سویی این اطمینان برای سرمایه‌گذار بخش خصوصی حاصل می‎شود که در این استان توجیه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری وجود دارد.

وی بیان کرد: اعتبارات در حوزه گردشگری با توجه به شرایط کشور به گونه‎ای است که باید براساس تقاضاهایی که وجود دارد مدیریت شود در سطح استان با توجه به اعتبارات اندک مدیریت لازم انجام شد و در بسیاری از نقاط  استان محورها و روستاهای گردشگری زیرساخت‎های لازم برای رفاه حال مسافر و گردشگر و اطمینان سرمایه‌گذار ایجاد کردیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به حمایت‎هایی که در شیوع کرونا از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری انجام شد، گفت: با توجه به بحران کرونا و آسیب‎های جدی که به حوزه گردشگری وارد کرد در این بین یکسری اقدامات در سطح ملی و استانی انجام شد در سطح ملی یکسری تسهیلات برای تأسیسات گردشگری در نظر گرفته شد و بخشی از آن نیز را پرداخت کردیم.

قندهاری اضافه کرد: در بحث تسهیلات در بحران کرونا ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای بخشی که آسیب‌دیده بود در نظر گرفته شد، حمایت‎هایی از جمله بخشودگی مالیات برای تأسیسات گردشگری و فرصت پرداخت برای افراد دارای بدهی بانکی نیز تا پایان سال در نظر گرفتیم تا کمکی به بخش تأسیسات گردشگری انجام شود.

*صدور اولین پروانه بهره‌برداری گردشگری کشاورزی کشور در گلستان

وی گلستان را استانی با جاذبه‎های گردشگری فراوان برشمرد و گفت: امسال شعار جهانی سازمان گردشگری، گردشگری و توسعه روستایی است با توجه به دارا بودن شرایط جغرافیایی بسیار خوب و ظرفیت‎های گردشگری گلستان در موضوعات مختلف فرهنگی، تاریخی، صنایع دستی، طبیعی، مذهبی و وجود اقوام مختلف که با وحدت خاص در کنار هم زندگی می‎کنند و از سویی وجود روستاهای هدف گردشگری بسیار خوب در استان می‌توان شعار جهانی امسال را محقق کرد.

معاون گردشگری گلستان بیان کرد: اخیرأ موضوع گردشگری کشاورزی در استان مطرح شد با توجه به اینکه استان ما یک استان کشاورزی‌خیز است این اتفاق باعث شد گردشگری و کشاورزی در کنار هم قرار گیرند و در این راستا اولین «پروانه بهره‎برداری گردشگری کشاورزی» کشور توسط استان گلستان صادر شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار