فرماندار گرگان با بیان این که نظارت بر اعمال محدودیت های کرونایی در گرگان افزایش می یابد، گفت: ۱۰ هزار واحد صنفی در گرگان مشمول محدودیت کرونایی می شوند.

تفرجگاه های گرگان بسته است/ ۱۰۰۰۰ واحد صنفی در گرگان مشمول محدودیت کرونایی می شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ محمد حمیدی عصر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: گرگان بیش از یک هفته است که در وضعیت قرمز کرونا به سر می‌برد و روند شیوع هم صعودی است.

وی افزود: نیاز است که مردم پروتکل های بهداشتی، فاصله های اجتماعی و مصوبات ستاد ملی کرونا را جدی تر رعایت کرده تا شاهد کنترل این بیماری در سطح شهرستان باشیم.

فرماندار گرگان در خصوص فعالیت اصناف، تصریح کرد: فعالیت گروه سه و چهار در گرگان ممنوع و فعالیت گروه دوم هم از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر از ساعت ۱۸ متوقف می شود.

حمیدی بیان کرد: اجرای این مصوبه با توجه به اینکه مردم گرگان در ساعات پایانی شب خرید و کارهای دیگر خود را انجام می دهند سخت است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح، چهار اکیپ پنج نفره با عضویت اصناف، صنعت و معدن، اماکن، بهداشت، نیروی انتظامی و فرمانداری در سطح شهرستان تشکیل شده و از ساعت ۵.۵ عصر تا هفت شب به مشولان این طرح تذکرات لازم را می دهند.

فرماندار گرگان اضافه کرد: همچنین چهار خودروی آتش نشانی، سپاه و هلال احمر هم از ساعت پنج الی هشت شب در محورهای شلوغ با بلندگو اطلاع رسانی می کنند.

حمیدی افزود: در شب اول اجرای طرح ۵۰ درصد اصناف و در شب دوم ۷۰ درصد اصناف همکاری داشته و مطمئناً روزهای آتی با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی این همکاری ها افزایش خواهد یافت.

وی اذعان کرد قبل از اجرای طرح هم با اصناف جلسه گذاشته و آنها توجیه شدند تا اطلاع رسانی لازم را هم انجام دهند.

فرماندار گرگان تصریح کرد: در مرحله اول به تذکر بسنده کرده و در صورت عدم تمیکن واحد تجاری مورد نظر پلمب می شود.

حمیدی اضافه کرد: ۱۴ هزار واحد صنفی در گرگان وجود دارند که ۷۰ درصد آنها شامل این طرح می شوند.

فرماندار گرگان در خاتمه گفت: تفرجگاه های گرگان هم تعطیل بوده و ورود خودرو به النگدره از هشت صبح تا ۹ شب و در ناهارخوران از چهار الی ۹ شب ممنوع است و تنها اهالی روستای زیارت حق عبور را خواهند داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار