قدمنان از آغاز عملیات اجرایی زهکشی ۵۰ هزار هکتاری با همت قرارگاه خاتم الانبیاء در اراضی اولویت دار مناطق شمالی استان گلستان خبر داد.

عملیات اجرایی زهکشی ۵۰ هزار هکتاری اراضی شمالی گلستان آغاز شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «ابراهیم قدمنان» صبح امروز (یکشنبه 7 دی) در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه های زهکشی اراضی اولویت دار استان گلستان در سطح 50 هزار هکتار و طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری در سطح 15 هزار هکتار اظهار کرد: شهرستان کردکوی تنها شهرستانی بود که در بحران سیل سه روز قبل بارش برف سنگینی  را شاهد بود.

 

فرماندار کردکوی ادامه داد: در آن زمان به دلیل آنکه بتوانیم مردم را از مناطق درازنو نجات دهیم هلال احمر در ارتفاعات درازنو تونل زدند.

 

قدمنان یادآور شد: برف به حدی پیش از سیل 98 زیاد بود که تلفات دام در شهرستان داشتیم و مردمی که در مناطق بالادست زندگی می کردند در برف گرفتار شده بودند.

 

وی افزود: سیل در سوم فروردین 10 هزار هکتار از اراضی شهرستان کردکوی را زیر آب برد و به همت بسیج و سپاه و جهاد کشاورزی توانستیم دور تا دور روستای حاجی آباد را سیل بند بزنیم و روستا را از سیلاب نجات دهیم.

 

فرماندار کردکوی بابیان اینکه سیل آسیب های زیادی به همراه داشت ولی باعث شد که اعتبارات زیادی به شهرستان تزریق شود، گفت: نخستین شهرستانی بودیم که کمک های بلاعوض در بخش کشاورزی را دریافت کردیم و جزو نخستین شهرستان هایی بودیم که نسبت به بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل اقدام کردیم.

 

قدمنان تاکید کرد: عباس آباد و امامزاده علی (علیه السلام) از نقاط محروم شهرستان کردکوی به شمار می رود و درخواست داریم این دو محله به خاطر دل مردم مستضعف به همت قرارگاه خاتم  جوی، جدول و آسفالت شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار