در نشست هم اندیشی با عنوان "ضیافت اندیشه" ابعاد و زمینه های دستیابی به موفقیت بررسی و تاکید شد: کسب موفقیت نیازمند عقلانیت، برنامه ریزی و هدف گزاری است.

ابعاد و زمینه های دستیابی به موفقیت بررسی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از کوثر از گلستان، نشست هم اندیشی با عنوان "ضیافت اندیشه" از سوی معاونت پژوهش مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان برگزار شد.

* کسب موفقیت نیازمند عقلانیت، برنامه ریزی و هدف گزاری است

در ابتدای این نشست، خانم مهدیه محمدی، پرورش و رشد عقلی را در کنار تهذیب نفس، از عوامل موثر در موفقیت انسان دانست.

وی بیان کرد: برای کسب موفقیت در زندگی علاوه بر عقلانیت، برنامه ریزی در انجام امور و در نظر گرفتن اهداف عمومی در کنار اهداف شخصی و احساس مسئولیت نسبت به افرادی که با آنها زندگی می کنیم، ضرورت دارد.

وی در تشریح ویژگی های طلبه موفق گفت: طلبه ای موفق است که در کنار انجام امورات درسی کارکردهای همسرداری، مادری و امثال آن را با نیت الهی و برنامه ریزی و مدیریت زمان به نحو مطلوب انجام دهد و خداوند متعال نیز راه‌های مرتفع شدن مشکلات را برای او مهیا می سازد.

* زیر بنای مسائل علمی و آموزشی و تولید علم، تحقیق و پژوهش است

در ادامه این نشست، خانم فریده ساوری مبلغ سطح چهار مرکز تخصصی الزهراء(س) گرگان، موفقیت در حوزه علمیه را مرهون تلاش و توکل به خداوند دانست و ظهار کرد: موفقیت در هر کاری از جمله تحصیل، مرهون عواملی از جمله شناخت هدف، توانایی ها، علایق و استعدادها، برنامه‌ریزی درست و اراده محکم و عزمی راسخ، همت بلند و پشتکار زیاد و توکل بر خداوند است.

وی، موفقیت در امر تعلیم و تعلم، تبلیغ، تهذیب و مدیریت دینی را در تحقیق و پژوهش دانست واضافه کرد:   زیر بنای مسائل علمی و آموزشی و تولید علم، پژوهش است و یک طلبه باید با توجه به رسالتی که در حوزه های علمی، تحصیلی و تبلیغی بر دوش دارد با انجام فعالیت‌های پژوهشی، در انجام رسالت خود نقش‌آفرین باشد تفکر برای تحقیق و پژوهش و قرار گرفتن در مسیر حل مسئله امری لازم و ضروری است.

* برنامه‌ریزی منظم و منسجم در جهت دستیابی به موفقیت راهگشا است

در پایان این نشست، خانم فاطمه قادری از طلاب سطح سه موسسه آموزش عالی الزهراء(س) گرگان، توکل، توسل و تلاش کردن را از رموز موفقیت انسان معرفی کرد و افزود:در کنار این امور، انسان با داشتن برنامه ریزی منظم و منسجم می تواند به خواسته هایش نزدیک شود.

وی، از دیگر عوامل موفقیت انسان را مدیریت صحیح دانست و خاطرنشان کرد: همانطور که یک فرد مثلا یک بانو به عنوان یک زن خانه دار، مدیر خانه است، باید بتواند در کنار مدیریت منزل، نسبت به علم‌آموزی نیز اهتمام داشته باشد؛ همانطور که امام علی(ع) رکن زندگی را برنامه‌ریزی درست و پایه آن را مدیریت صحیح دانسته است.

پژوهشگر حوزه  با استناد به کلامی از امام باقر(ع) گفت: عامل دیگری که باعث موفقیت انسان  و کاهش دغدغه های ذهنی او می شود، مشورت کردن با بزرگان، اساتید، صاحب نظران و پیروی کردن از آنان است.

قادری با تاکید بر اینکه با علم و آگاهی و صبر و حوصله مدیریت خود را افزایش دهید، توجه به خدا و امور معنوی و یاد او در همه لحظه های زندگی انسان را از دیگر عوامل موفقیت انسان دانست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار