مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی گلستان گفت: باغداران برای کنترل آفت مگس میوه مدیترانه‌ای مرکبات باقی مانده را از باغ‌های خود جمع آوری کنند.

باغداران برای کنترل آفت مگس میوه مدیترانه‌ای چه کار‌هایی انجام دهند؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ کیانوش حق نما مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  در رابطه با آخرین وضعیت مگس میوه مدیترانه‌ای در استان گفت: طی نامه نگاری‌های انجام شده با بخشداری‌ها و دهیاری‌ها از آن‌ها خواسته شده تا کار جمع آوری باقی مانده مرکبات از روی درخت‌ها انجام شود تا زنجیره انتقال این آفت قطع شود.

او با بیان اینکه آفت مگس مدیترانه‌ای بیشتر از طریق مرکباتی مانند نارنج و نارنگی انتقال داده می‌شود، افزود: لازم است این مرکبات هر چه سریعتر بعد از جمع آوری امحا شوند.

حق نما ادامه داد: شخم زدن سطح خاک باغ‌ها یکی دیگر از راه‌هایی است که انتقال این آفت را برای سال بعد کاهش می‌دهد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان گفت: میزان جمعیت آفت مگس میوه مدیرانه‌ای در سال جاری ۱۰ برابر بیشتر از سال گذشته بود، اما به دلیل رعایت شیوه نامه‌های ابلاغ شده به باغداران میزان خسارت ۱۰ برابر کمتر از سال گذشته بود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان گفت: اگر اقدامات کنترلی در رابطه با این آفت انجام نشود خسارت‌های اقتصادی زیادی به بخش باغداری استان می‌رسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار