رئیس ستاد اقامه نماز تاکید کرد

حجت الاسلام قرائتی گفت: دشمن تلاش می کند که جوانان ما را مسائل دینی و اعتقادی دور کنند و مهمترین راهبرد ما برای مقابله با دشمنان برپایی نماز است.

برپایی نماز مهمترین راهبرد برای مقابله با دشمن/ نخستین کار مومن نماز است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» صبح امروز (چهارشنبه 10 دی) در ارتباط مجازی با ششمین اجلاس استانی نماز با عنوان «پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد» در استان گلستان اظهار کرد: نماز حلال همه مشکلات ما است و قرآن بیان می کند که وقتی در کار شما مشکلی پیش آمد با نماز آن مشکل را برطرف کنیم.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه نخستین دستور خداوند به پیامبرش نماز بوده است، ادامه داد: زمانی که خداوند حضرت موسی (علیه السلام) را برگزید نخستین دستوری که صادر کرد برپایی نماز بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه نخستین کار مومن نماز است، تاکید کرد: براساس آیات قرآن کفار دوست دارند که مومنان را از اسلام جدا کنند و در این راستا دشمنان ما با فیلم های مستهجن به دنبال آن هستند که نوجوانان و جوانان ما را از مسائل دینی و اعتقادی دور کنند و مهمترین راهبرد ما برای مقابله با دشمنان برپایی نماز است.

 

وی افزود: اعتقاد ما این است که بسیاری از آفات و مشکلاتی که برای ما پیش می آید به خاطر آن است که در برخی مواقع نسبت به این توطئه های دشمنان کوتاه می آییم.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور به اشاعه فرهنگ نماز اشاره کرد و گفت: امروز ما با انسان هایی رو به رو هستیم که نسبت به نماز تارک هستند و این افراد گاهی نماز را اقامه می کنند گاهی این توفیق را ندارند و باید همه ما به اشاعه فرهنگ نماز اهتمام داشته باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ضمن گرامیداشت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: توسلات، اعتقادات و نماز را باید جدی بگیریم و سردار سپهبد قاسم سلیمانی به این مهم تاکید داشت.

 

وی به ساخت مساجد میان راهی و رسیدگی به آنها تاکید کرد و افزود: باید در نظارت ها از نمازخانه های دستگاه های اجرایی و آموزش و پرورش بازدید شود و در صورتی که نمازخانه های دستگاه های اجرایی شرایط خوبی داشت آن مدیر دستگاه اجرایی را تشویق کنیم.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه مسئله نماز و اهتمام آن باید در گزینش های کارمندان در نظر گرفته شود، افزود: کارهای خوبی در حوزه اشاعه فرهنگ نماز اتفاق افتاده است اما هنوز جای کار بسیار است و باید همچنان به اشاعه فرهنگ نماز اهتمام داشته باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه همه شهدای ما به برپایی نماز تاکید داشتند، افزود: از تلاش مجموعه مدیران استان گلستان، روحانیون و نماینده ولی فقیه در استان که در امر نماز پرتلاش بودند تشکر می کنم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار