با وجود اینکه در ایام دهه فجر پروژه های زیادی در سطح استان افتتاح می شود ولی مردم گلستان انتظار دارند دولت پروژه های نیمه تمام را به سرانجام برساند.

انتظار گلستانی ها از دولت؛ تعیین و تکلیف پروژه های نیمه تمام

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری شبستان؛ دهه فجر یاد لاله های در خون خفته را در دلها زنده می کند و به واسطه رسم دیرین و ارائه خدمات دولت امید به نظام و انقلاب در دل ها جوانه می زند.

 

بهمن همواره گرمابخش و نوید بخش اتفاقات خوب برای کشور و نظام بود و بهار اقتدار و صلابت نظام در دل زمستان به شمار می رود.

 

ملت ایران با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 یخبندان طاغوت را پشت سر گذاشتند و هیچ کسی حاضر نیست به دوران سیاهی و سلطه استکبار برگردد و مردم انتظار دارند که مسئولان در ریل انقلاب در مسیر توسعه و اعتلای اهداف انقلاب اسلامی حرکت کنند.

 

مردم در طول چهل و دو سال گذشته همانطور که مقام معظم رهبری عنوان کردند از مسئولان در دفاع از نظام و انقلاب جلوتر بودند و انتظار دارند که مسئولان نیز در تراز نام جمهوری اسلامی گام بردارند.

 

این انتظارات مسئولیت مدیران نظام را سنگین تر می کند و لذا انتظار دارند که در ایام دهه فجر خبرهای خوبی در حوزه های مختلف اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی ارائه کنند.

 

*اجرای بالغ بر ۳ هزار پروژه به مناسبت ایام دهه فجر در گلستان

به این واسطه امسال در سطح استان گلستان بالغ بر سه هزار پروژه عمرانی، تولیدی و اشتغالزا افتتاح و کلنگ زنی می شود که از نظر اعتباری نیز نسبت به سال گذشته این پروژه ها رشد خوبی نشان می دهد.

 

اما با توجه به اینکه در سال پایانی کار دولت قرار داریم مردم انتظار داشتند که برخی از پروژه ها و وعده های رئیس جمهور به مردم استان گلستان عملیاتی می شد.

 

یکی از این طرح ها و پروژه ها موضوع منطقه آزاد اینچه برون بود که در سفر نخست رئیس جمهور به استان به مردم گلستان وعده داده شد.

 

«هادی حق شناس» استاندار گلستان در این باره می گوید که دولت به تعهد و برنامه های خود در این خصوص عمل کرده است و ایراداتی به این طرح مجلس شورای اسلامی داشت که پس از اصلاح به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده است و امیدواریم در آنجا به تصویب برسد.

 

قطعا تصویب این منطقه آزاد می تواند به توسعه استان گلستان شتاب دهد و زمینه رونق صادرات محصولات مختلف از جمله محصولات کشاورزی را به کشورهای حوزه سی.ای.اس افزایش دهد و زمینه سرمایه گذاری های جدید در استان شود.

 

*رسیدگی به وضعیت خلیج گرگان انتظار گلستانی ها

موضوع دیگری که در این ایام مردم انتظار داشتند به وضعیت آن رسیدگی شود بحث طرح علاج بخشی خلیج گرگان بود.

 

حق شناس، استاندار گلستان در روزهای نخست خود از وضعیت اسفناک این خلیج سخن گفت و پیگیری های زیادی در زمینه طرح نجات خلیج گرگان داشت.

 

اما با وجود اینکه استاندار گلستان عنوان کرد که بخش بزرگی از این خلیج در یک دوره چهار ساله خشک می شود اما هنوز که هنوزه اتفاق خاصی برای علاج بخشی و نجات این خلیج اتفاق نیفتاده است.

 

حق شناس می گوید که عملیات مشترکی بین محیط زیست گلستان و مازندران برای نجات خلیج گرگان اتفاق افتاده است و عملیات مشترک برای حفاظت از پناگاه حیات وحش میانکاله اتفاق افتاده است.

 

وی ابراز امیدواری کرد که با تشکیل این هیئت بتوانند در مسیر احیاء و حفاظت از خلیج گرگان اقدامات اساسی انجام شود.

 

استاندار گلستان از پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان گلستان برای ایجاد یک ردیف اعتباری در بودجه به منظور نجات خلیج گرگان خبر داد و گفت: پیش از این نیز 900 میلیارد تومان اعتبار در کارگروه احیاء تالاب ها به دستور معاون اول رئیس جمهور به تصویب رسیده است.

 

*تعیین و تکلیف پروژه سالن ورزشی ۶ هزار نفری گرگان

وجود پروژه های نیمه تمام زیاد در استان گلستان نیز از دیگر دغدغه های مسئولان و مردم استان هستند، برای مثال تنها در بخش ورزش و جوانان نزدیک به 120 پروژه نیمه تمام وجود دارد و مردم گرگان سالهای سال خواستار افتتاح سالن 6 هزار نفره کریم آباد هستند.

 

حق شناس در خصوص این پروژه های نیمه تمام می گوید: در ایام دهه فجر در تلاش هستیم که بتوانیم وزیر ورزش و جوانان را به استان گلستان دعوت کنیم و نسبت به تعیین و تکلیف این پروژه اقدام کنیم.

 

وی افزود: بسیاری از پروژه های نیمه تمام مثل راه آهن، منطقه گردشگری آشوراده صورت مسئله حل نشده ندارند و از نظر حقوقی تعیین و تکلیف شده است که برای آنکه اجرایی شود باید در مباحث جداگانه مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

 

*اجرای پروژه های نیمه تمام سرعت بگیرد

بسیاری از پروژه ها در استان گلستان ده ها سال رها شده هستند و دولت در تلاش است که پروژه هایی که با پیشرفت 80 درصدی رو به رو هستند تا پایان کار دولت به بهره برداری برساند اما بخشی از پروژه ها نیمه تمام در سطح استان بسیار حیاتی به شمار می رود اما سرعت اجرای آن به کندی پیش رفته است، برای مثال سدنرماب یکی از پروژه های استراتژیک در استان گلستان است که به دلیل عدم تامین اعتبار و نقدینگی لازم با سرعت کمی در حال اجرا است.

 

همچنین برخی پروژه ها مثل زهکشی، توسعه اراضی شیبدار، توسعه گلخانه ها و شبکه آبیاری نوین و غیره می تواند به رونق اقتصادی در استان گلستان منجر شود.

 

بسیاری از پروژه ها مثل پروژه های نیمه تمام دانشگاهی، پتروشیمی، راه آهن، کشاورزی، صنعت و غیره که میراث دولت ها در استان به شمار می رود هنوز که هنوزه به نتیجه نرسیده است، این گزارش مشتی نمونه خروار بود و پرداختن به هر یک از این موضوعات نیاز به ارائه گزارش جداگانه دارد ولی انتظار این است که مسئولان در مقام عمل به این پروژه ها رسیدگی کنند.

 

قطعا پیگیری های نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت برای تعیین و تکلیف این پروژه ها و یا واگذاری این پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی در استان می تواند از حیف و میل بیت المال و مستهلک شدن تجهیزات و ابنیه بسیاری از پروژه ها جلوگیری کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار