آسیب‌های جسمانی فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان

به گزارش گلستان ۲۴؛ با تعطیلی مدارس و در خانه ماندن دانش‌آموزان و آموزش از راه دور و آنلاین شاهد افزایش استفاده از اینترنت و فضای مجازی از سوی کودکان و نوجوانان هستیم که این امر علاوه بر آسیب‌های جسمانی می‌تواند آسیب‌های روانی نیز در پی داشته باشد.

عدم کنترل زمان، تأثیر منفی بر دیگر بخش‌های زندگی، بی‌اهمیتی به گذر زمان، تمایل و علاقه شدید به چت کردن، پناه بردن به اینترنت در هنگام بروز مشکلات، احساسات چندگانه، استرس و اضطراب از عوارض استفاده بیش‌ازحد از فضای مجازی است.

کم‌تحرکی، اختلال‌های حرکتی، ضعف بینایی و چاقی ازجمله آسیب‌های جسمی هستند که سلامتی کودکان و نوجوانانی را که در استفاده از دستگاه‌های دیجیتالی و فضای مجازی زیاده‌روی می‌کنند، تهدید می‌کند.

والدین گرامی باید فعالیت‌های کودکان و نوجوانان خود را در فضای مجازی کنترل کرده و مدت‌زمان استفاده‌ی آن‌ها از رایانه‌ و گوشی هوشمند را مدیریت کنند.

برای پیوستن به حامیان کودکان در فضای مجازی به لینک زیر مراجعه کنید:

https://b2n.ir/566452

پلیس فتا، حامی کودکان در فضای مجازی

در چارچوب طرح پویش مردمی کودکان سایبری تلاش داریم بتوانیم خانواده‌ها را با مخاطرات فضای مجازی و راهکارهای درست و ایمن برخورد با این خطرات آشنا کنیم تا بتوانیم خسارت‌های مادی و معنوی حضور کودکان و نوجوانان کنجکاو در فضای مجازی را به حداقل برسانیم.

شما نیز می‌توانید با همراهی و مشارکت در این پویش، حامی کودکان در فضای مجازی باشید.https://www.cyberpolice.ir/cyberkids

ارسال نظر

آخرین اخبار