مهاجر گفت: از سال ۹۱ تا ۹۹ بیش از ۷۸ هزار هکتار زهکشی در سطح استان انجام شده است.

اجرای ۷۸ هزار هکتار زهکشی در گلستان/ تهیه نقشه کاداستر برای ۸۸۶ هزار هکتار اراضی ملی استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مختار مهاجر» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در سال 91 در استان گلستان 335 هزار هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوان داری انجام شده بود که این میزان در حال حاضر به  650 هزار هکتار رسیده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: همچنین در طی سال های گذشته برای اصلاح و احیای مراتع اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 

مهاجر بیان کرد: کار بسیار مهم در ساماندهی اراضی ملی صورت گرفته در سال 91 هیچ گونه نقشه حدنگار یا کاداستر نداشتیم ولی تا پایان سال 98 بالغ بر 886 هزار و 338 هکتار کاداستر انجام شده است.

 

وی افزود: در سال 91 بالغ بر 304 تن پرورش میگو داشتیم که در سال 97 تولیدات ما در حوزه پرورش میگو به دو هزار و 585 تن رسیده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: پرورش ماهیان خاویاری در مزارع منفرد نیز در سال 91 چهار تن بازدهی داشت که در سالجاری این تولیدات به 50 تن رسیده است و پرورش ماهی در قفس در دریا به 100 تن رسیده است.

 

مهاجر یادآور شد: تولیدات ماهیان گرمابی از 16 هزار و 400 تن به 18 هزار و 600 تن رسیده و ماهیان سردابی به 952 تن رسیده است.

 

وی افزود: پرورش ماهی در قفس یکی از کارهایی بود که در سالهای اخیر در استان گسترش یافته است و توانستیم 464 تن در سال گذشته تولید در این بخش داشته باشیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان متذکر شد: در بخش تکثیر ماهیان استخوانی و خاویاری 38 هزار قطعه بچه ماهی تولید می کردیم که به 65 هزار قطعه بچه ماهی در سال رسیده است.

 

مهاجر بیان کرد: مرمت و لایروبی آب بندان ها در گذشته به هیچ وجه در استان انجام نشده بود ولی در سال گذشته 9 هزار و 100 هکتار لایروبی آب بندان ها را انجام دادیم.

 

وی افزود: زهکشی اراضی قبل از سال 91 پنج هزار هکتار در سطح استان صورت گرفته بود و در سال 91 تا 99 بالغ بر 78 هزار هکتار زهکشی در سطح استان انجام شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار