مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوای استان گلستان با بیان اینکه محرومیت‌زدایی و کمک به اقتصاد و معیشت مردم مهم‌ترین اولویت بسیج سازندگی است، گفت: افزون بر ۶ هزار و ۵۰۰ گلستانی از تسهیلات اقتصاد مقاومتی بهره گرفتند.

سپاه استان گلستان به ۶۵۰۰ متقاضی تسهیلات اقتصاد مقاومتی پرداخت کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از  گرگان، سرهنگ پاسدار حسن ملک حسینی صبح امروز در نشست هماهنگی اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی اظهار داشت: امروز اولویت کشور در کنار مقابله با بیماری کرونا و قطع زنجیره آن، بحث اقتصادی و معیشتی است.

وی گفت: هرچند با همه گیری کرونا هم نیروهای بسیجی در قالب گروه‌های جهادی سازماندهی شدند و علاوه بر تأمین و تهیه ماسک، گان، موادضدعفونی و غیره، در رزمایش کمک مومنانه نیز خوش درخشیدند. کارگاه‌های تولید ماسکی که در ابتدای شیوع کرونا ایجاد شده بود، همچنان فعال است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوای استان بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون به ویژه بعد از دستور امام خامنه‌ای، بیش از 300 هزار بسته معیشتی در استان تهیه و توزیع شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان گفت: بعد از دستور فرمانده معظم کل قوا از حدود سال  91، بسیج سازندگی اقدامات خود را در زمینه اقتصاد مقاومتی برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی آغاز کرد و در این مدت اتفاقات بزرگی را هم رقم زده است.

ملک حسینی افزود: برگزاری نشست‌ها و کلاس‌های توجیهی و آموزشی با رویکرد اشتغال‌زایی در حوزه اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی، صنایع دستی، کار آفرینی و غیره از جمله اقداماتی است که همچنان در دستور کار قرار دارد.

وی بیان داشت: در استان گلستان افزون بر 6 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم از تسهیلات اشتغال‌زایی سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان بهره برده‌اند و هزاران شغل غیرمستقیم نیز از محل پرداخت این تسهیلات برای مردم به ویژه جوانان در روستاها ایجاد شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوای استان گفت: از سال 96 وارد عرصه تشکیل صندوق‌های قرض الحسنه مردم یار و مردم‌دار شدیم و اکنون بالغ بر 660 صندوق قرض الحسنه در روستا‌ها و محلات شهری با عضویت حدود 28 هزار نفر تشکیل شده است.

وی درباره هدف از راه اندازی این صندوق‌ها گفت: در حال حاضر منابع بانکی به سمت صندوق‌ها هدایت می‌شود و مردم با آورده خود و تسهیلات بانکی برای خودشان اشتغالزایی می‌کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار