پایکوبی قهرمانی با لگدمال کردن پروتکل‌ها؛

بی‌توجهی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در برپایی جشن قهرمانی و استقبال از تیم بسکتبال شهرداری گرگان، علاوه بر به خطر انداختن سلامت شهر، موجب رنجش کادر درمان شده است.

بزم کرونا در جشن شهرداری گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، تحقق رؤیای ۵۰ ساله و کسب عنوان قهرمانی مسابقات لیگ برتر بسکتبال، سبب شور و اشتیاق وصف ناشدنی در دیار پایتخت بسکتبال ایران شد.

برتری مقابل مهرام تهران با شوت استثنایی پری پتی همه طرفداران این ورزش باسابقه در گلستان را به وجد آورد و سبب شد تا تعدادی از شهروندان گرگانی لحظاتی پس از کسب عنوان قهرمانی با حضور در خیابان‌های شهر گرگان به ویژه میدان وحدت (شهرداری) به جشن و پایکوبی بپردازند.

در دوران قرمز کرونایی که رسانه‌ها و کادر درمان شبانه‌روز مردم را دعوت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌کنند، این تجمع موجب رنجش خاطر بسیاری از پزشکان و پرسنل کادر درمان شد و آنها در فضای مجازی از این عمل گله و انتقاد کردند.

این پایان ماجرا نبود و یک روز پس از رفتار نابهنجار اجتماعی و علیرغم تاکید فرماندار گرگان مبنی بر پرهیز از برگزاری هرگونه تجمع در شهر، مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر با چشم پوشی ملاحظات بهداشتی مقدمات گردهمایی صدها تن از علاقه‌مندان به بسکتبال را فراهم آوردند.

در این رخداد با توقف اتوبوس حامل بازیکنان شهرداری گرگان مقابل ساختمان اداری این نهاد، طرفداران بسکتبال با حلقه زدن دور اتوبوس دقایقی را به جشن و پایکوبی و استماع سخنان عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان پرداختند.

البته شهردار در جملاتی شهروندان را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت کرد!

همچنین در فضای مجازی نامه‌ای از دادبود منتشر شد که از استاندار گلستان خواسته است که جرایم رانندگی طرفداران تیم بسکتبال شهرداری در شب قهرمانی این تیم بخشیده شود.

عوامل برگزاری تجمع پاسخگو باشند

مقرر شده بود که اتوبوس حامل بازیکنان توقف نداشته باشد اما چنین نشد برای اطلاع از اینکه آیا شهرداری مجوز برگزاری مراسم داشته است یا خیر با مدیر روابط عمومی و روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفتگو کردیم.

علی متکی به خبرنگار مهر گفت: برای برگزاری هرگونه تجمع و مراسم نیاز به مصوبه بوده و برپایی مراسم بدون مصوبه تخلف است و عوامل مربوطه باید پاسخگو باشند.

وی بیان کرد: بازیکنان از اتوبوس پیاده نشده اما مردم بسیاری در میدان شهرداری تجمع کرده بودند که در تصاویر منتشره قابل مشاهده است.

جشن و مراسم نداشتیم!

اما مدیر روابط عمومی شهرداری گرگان نظر دیگری دارد، آرش فولادیان به خبرنگار مهر گفت: ما مراسم و جشنی نداشتیم و برای آن هم هماهنگی نکرده بودیم و مردم به صورت خودجوش آمدند.

وی سپس اضافه کرد: در یک تصمیم گیری دقیقه نودی بنا شد طرفداران به صورت کاروان خودروی از فرودگاه پشت سر اتوبوس تیم حرکت کنند.

فولادیان بیان کرد: تذکر داده شد که پروتکل‌ها رعایت شود و اتوبوس هم توقف نکند.

وی گفت: ما فراخوان و دعوت نامه نداده بودیم و اگر شرایط عادی بود تصمیم داشتیم خیابان را تزئین کرده و جشن باشکوه و درخور مردم برگزار کنیم اما شرایط کرونا اجازه نداد و ما هم تابع قانون بودیم.

فولادیان اضافه کرد: تنها «یاسین کلاسنگیانی» کاپیتان تیم، از داخل اتوبوس پیاده شد و کاپ قهرمانی را به نمایندگی از بازیکنان به شهردار تحویل داد و شهردار هم به احترام بازیکنان و مردم به همراه اعضای شورای شهر بر روی سکو آمد و جام را تحویل گرفت.

با متخلفان برخورد می‌شود

فرماندار گرگان هم به خبرنگار مهر گفت: به دلیل شرایط کرونا ما اجازه‌ای برای پیاده روی و تجمع ندادیم.

محمد حمیدی افزود: اما به دلیل اینکه تیم گرگان بعد از ۵۰ سال قهرمان لیگ برتر شده و مطالبه اجتماعی وجود داشت که برنامه استقبال برگزار شود تصمیم گرفتیم با توجه به شرایط کرونا طور دیگری رفتار کنیم.

افزود: ابتدا به صدا و سیما اعلام کردیم که زیرنویس و تبلیغ کند که به دلیل شرایط کرونایی مردم از حضور در خیابان‌ها پرهیز کرده و برنامه استقبال را از تلویزیون تماشا کنند.

وی بیان کرد: همچنین مقرر شد رژه خودرویی هواداران از فرودگاه آغاز شده و اتوبوس حامل بازیکنان جایی توقف نداشته باشد.

حمیدی ادامه داد: تاکید کردیم که تا رسیدن به مقصد (ناهارخوران) کسی از ماشین پیاده نشده و توقفی نداشته باشد که شرایط اینگونه نشد.

وی تاکید کرد: در حالی که ما شهرداری را مکلف کرده بودیم مراسم با شیوه پیش بینی شده و با رعایت پروتکل‌ها باشد اما این امر مغفول ماند و آنها خارج از مصوبات رفتار کردند و در میدان شهرداری توقف داشتند.

فرماندار گرگان بیان کرد: بردن جام و اهدای آن به شهردار و صحبت شهردار با مشایعت و حضور اعضای شهر بر روی سکو هم کار اشتباهی بود و آنها تعهد خود را زیر پا گذاشتند و با آنها برخورد خواهد شد.

در شرایطی که روند شیوع کرونا در گلستان افزایشی است و گرگان در شرایط قرمز قرار دارد، برپایی هرگونه تجمع دهن کجی به مصوبات ستاد مقابله با کرونا است.

توقف اتوبوس و برگزاری مراسم شادی کار خارج از مصوبه بود که در مقابل چشمان مدیران شهر اتفاق افتاد اما آنها در جایگاه و به دور از ازدحام حاضر بوده و به نظر می‌رسید مصلحت مردم برایشان مهم نیست.

امید می‌رود با اتخاذ تدابیر لازم از تکرار چنین تجمعات و بدتر شدن شرایط کرونا در استان جلوگیری شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار