شهردار گنبدکاووس :

شهردار گنبدکاووس گفت: با همکاری حامیان حیوانات و دوستداران محیط زیست سگ‌های ولگرد و بی‌پناه عقیم‌سازی می‌شوند

سگ‌های ولگرد در گنبدکاووس عقیم‌سازی می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلستان24 منصور طعنه‌گنبدی صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر در جمع حامیان حیوانات و دوستداران محیط زیست اظهار کرد: در سال‌های گذشته پیگیر مکانی برای جمع‌آوری، ساماندهی و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد در شهرستان بودیم که به دلیل شیوع بیماری کرونا و برخی از مسائل این فعالیت نیمه‌کاره رها شد.

وی تصریح کرد: با همکاری حامیان حیوانات و دوستداران محیط زیست قرار است مکانی در اختیار آنها قرار داده شود تا آنها سگ‌های ولگرد را عقیم‌سازی و واگذار کنند و از این طریق زاد و ولد این سگ‌ها کنترل شود.

شهردار گنبدکاووس خاطرنشان کرد: دوستداران حیوانات چند مکان پیشنهادی شهرداری و شورای اسلامی شهر را بازدید کرده و مکانی که در حریم شهر نبوده و سبب مزاحمت برای شهروندان نداشته باشد را انتخاب خواهند کرد.

نایب رئیس هیئت مدیره خیرین سبز اندیش استان گلستان در این جلسه اظهار کرد: موضوع ساماندهی سگ‌های بی‌پناه و عقیم‌سازی آنها چند سالی در دستور کار حامیان حیوانات قرار دارد.

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ با همکاری و تعامل دوستداران حیوانات مکانی را  با هزینه شخصی این افراد در شهرستان گنبدکاووس اجاره کرده و در این مدت توانستیم ۳۵۵ قلاده سگ بی‌پناه را جمع‌آوری و عقیم‌سازی کرده و بعد از دوران نقاهت آنها را واگذار کنیم.

رویا کاوه گفت: با توجه به اینکه مکان اجاره شده بعد از چند سال باید به صاحبش واگذار می‌شد لذا از شهرداری تقاضا داریم مکانی را برای جمع‌آوری و عقیم‌سازی این سگ‌ها در اختیار ما قرار داده تا پزشکان دوستداران حیوانات با هزینه خود آنها را عقیم‌سازی کنند.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار