کارشناس مسوول باغبانی مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس:

کارشناس مسوول باغبانی مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس در شرق استان گلستان از آغاز فصل برداشت زیره سبز در سطح هزار هکتار از اراضی زراعی نواحی شمالی این شهرستان مرزی خبر داد و گفت که کار برداشت این محصول تا پایان خرداد امسال ادامه دارد.

برداشت زیره سبز در گنبدکاووس آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلستان24، مینا پیری روز شنبه اظهار کرد که امسال به سبب کاهش بارندگی در زمان کشت و استمرار آن در مراحل رشد گیاه و نیز ترس کشاورزان از بیماری قارچی (بوته میری)، سطح زیر کشت این محصول از هشت هزار هکتار سال قبل به هزار هکتار کاهش یافت.

وی متوسط برداشت زیره سبز از هر هکتار را بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: امسال ۴۰۰ تن از این محصول در گنبدکاووس برداشت و روانه بازار می‌شود.

پیری اضافه کرد: قیمت خرید و فروش زیره به صورت توافقی بوده و امسال برحسب کیفیت آن هر کیلوگرم بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار ریال است.

کارشناس مسوول باغبانی مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس، دوره رشد کوتاه سه ماهه، نیاز آبی اندک، مقاوم به شوری خاک و آفات و بیماری‌ها و درآمد بالاتر را از مزایای کشت زیره در اراضی کم بازده نواحی شمالی شهرستان و بهترین جایگزین برای کشت گندم و جو در این مناطق دانست.

به گزارش ایرنا، زیره یکی از مهمترین انواع گیاهان دارویی است که دارای خواص ضد سرطان، باکتری و میکروب بوده، برای گرفتگی قلب مفید و تقویت کننده قوای جسمی و جنسی، اشتها آور و شیرافزا است.

شهرستان ۳۷۰ هزار نفری گنبدکاووس با افزون بر ۱۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی که ۶۰ درصد آن به صورت دیم کشت می‌شود، از شهرستان‌های مهم تولید کشاورزی گلستان بالاخص در تولید گندم است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار