استان گلستان در جلسه بررسی مشکلات اراضی سد وشمگیر ؛

استاندار گلستان با بیان اینکه استان در حال تجربه سالی کم باران و خشک است، اظهار کرد: تلاش لازم جهت رفع مشکلات بهره برداران اراضی اطراف سد وشمگیر را خواهیم داشت و در این مسیر همراهی دستگاه های اجرایی مرتبط و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می تواند روند کاهش مشکلات را فراهم آورد.

تلاش لازم جهت رفع مشکلات بهره برداران اراضی اطراف سد وشمگیر را خواهیم داشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر هادی حق شناس امروز چهارشنبه 12 خرداد در جلسه بررسی مشکلات اراضی سد وشمگیر با حضور دکتر منتظری و مهندس سنگدوینی نمایندگان مردم گرگان و آق قلا و دیگر مدیران مرتبط استان، تصریح کرد: باید مدارک خسارت دیدگان از خشکسالی در منطقه سد وشمگیر با همکاری آب منطقه ای و جهاد کشاورزی جمع آوری شود تا در صورت اختصاص اعتبار بتوانیم روند حمایت از آنان را تسریع کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه در سال گذشته در همین زمان ذخایر آب 14 سد استان 194 میلیون متر مکعب بوده که امروز این رقم به 70 میلیون متر مکعب کاهش یافته متاسفانه در سال آبی جاری ، تنش آبی خواهیم داشت اما باید از کشاورزان و ذی نفعان حمایت لازم را صورت دهیم.

استاندار گلستان یادآور شد: ایجاد استخرهای پرورش ماهی و تعمیر سریع پمپ های سد وشمگیر می تواند به روند حل مشکلات مردم در این حوزه کمک کند و تلاش داریم هرچه سریعتر اقدامات علاج بخشی انجام شود.

لازم به ذکر است در این جلسه نمایندگان اهالی سد وشمگیر به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند و با حضور استاندار گلستان، نمایندگان مردم گرگان و آق قلا و مدیران ارشد دستگاه های اجرایی مسائل مربوطه بررسی و در این خصوص تصمیم گیری شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار