مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان از دین به عنوان برنامه جامع و کامل در زندگی یاد کرد و گفت: دین بزرگترین مدافع حیات اقتصادی و اجتماعی است.

دین بزرگترین مدافع حیات اقتصادی و اجتماعی/ ۳۷۰۰ گلستانی سفیران حل مشکلات محلات شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، یکم تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی است، هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی فرصتی برای معرفی این سازمان، بیان رویکردها و برنامه‌ها به وجود آورد تا حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین مدیرکل جوان و جهادی تبلیغات اسلامی استان گلستان که به تازگی ردای مسوولیت این نهاد دینی را بر عهده گرفته است به تشریح برنامه‌های این ایام بپردازد، مسئله تبلیغ از آن جهت اهمیت دارد که می‌تواند جامعه خصوصا نسل جوان را در برابر هجمه‌های دشمنان واکسینه کند.

*اقبال مردم به رئیس‌جمهور منتخب حاکی از امید به تحول در همه عرصه‌هاست

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با تبریک هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی همچنین دهه کرامت از حضور باشکوه و بابصیرت مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ قدردانی کرد و گفت: حضور پرشور و بابصیرت مردم در تمامی عرصه‌های دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی باعث خنثی شدن توطئه‌های دشمن شده است.

حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین با اشاره به اینکه حضور مردم موجب دمیدن نور امیدی تازه به جامعه شده ‌است، اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی منتخب نخبه، مردمی، انقلابی، یک شخصیت فرهیخته و اثرگذار اجتماعی است، ایشان در برهه‌ای توانست اعتماد عمومی را جلب کند که مردم در حوزه معیشت در تنگنا بوده و با وجود توطئه دشمنان مخصوصا در ماه‌های منتهی به انتخابات که با هدف مایوس کردن مردم ورود کردند اما آیت‌الله رئیسی مورد اقبال مردمقرار گرفت.

وی اقبال مردم به رئیس‌جمهور منتخب را حاکی از امید به تحول در همه عرصه‌ها مخصوصا عرصه اقتصادی و اجتماعی برشمرد و گفت: این اتفاق مبارک را به فال نیک می‌گیریم.

* هفته تبلیغ و پاسداشت مقام مبلغین

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی در حقیقت پاسداشت مقام مبلغین و زحماتی که این قشر جامعه کشیدند است، افزود: علما و روحانیت مبلغان دین هستند، خبرنگاران نیز به ‌عنوان مؤثرترین مبلغان جامعه شناخته می‌شوند.

گرزین با بیان اینکه روایت و نگاه خبرنگاران به مناسبات و اتفاقات، جریان‌ساز و فرهنگ‌ساز است، گفت: همان‌طوری که مقام معظم رهبری فرمودند بدون خبرنگاران لحظه‌ها ماندگار نمی‌شود، ماندگاری بسیاری از اتفاقات مهم که در بین جامعه مانده محصول هنرمندی، خطرپذیری و تکلیف‌گرایی خبرنگاران است.

وی تصریح کرد: دشمن اگر می‌خواهد تاثیر روی جامعه بگذارد یکی از اهرم‌ها خبرنگاران هستند آنها تلاش می‌کنند با تاثیرگذاری روی خبرنگاران به مقاصد خود برسند تا روایت‌های مبتنی برخواست دشمن منعکس شود.

*دین به عنوان بزرگ‌ترین مدافع حیات اقتصادی و اجتماعی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه نوع روایت‌گری رسانه‌ها بسیار حیاتی است، گفت: ما اعتقاد داریم دین کلان روایت فکری جامعه است، اگر نگاه دینی و روایت‌گری در جامعه حاکم شود نه به‌ عنوان یک بسته محدود و گزاره‌ها؛ بلکه دین به عنوان برنامه زندگی که خدا آن را ارائه فرموده ‌است نتایج مثبت آن در زندگی آشکار می‌شود.

گرزین از دین به عنوان بزرگ‌ترین مدافع حیات اقتصادی و اجتماعی بشر یاد کرد و افزود: این‌ها شعار نیستند بلکه در زندگی ائمه اطهار (ع) و در طول تاریخ مشاهده ‌شده است.

وی از خبرنگاران خواست تا به طور ویژه به تبلیغ در حوزه دین و اطلاع‌رسانی دینی توجه کنند و ابراز کرد: سهم ویژه‌ای برای این مهم قایل شوید تا بتوانیم یک کلان روایت صحیح از دین و نگاه دینی را به جامعه و نسل جوان انتقال دهیم.

*جامعه تبلیغی هدایت فکری، سیاسی و خدمات اجتماعی را سرلوحه قرار دهد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان افزود: سیاست‌گذاری‌های سازمان تبلیغات اسلامی در دوره جدید این است که برای همه فعالیت‌های خودش پیوست اجتماعی تعریف کند، پیوست اجتماعی تبلیغ، پیوست اجتماعی شبکه تبلیغ، پیوست اجتماعی شبکه‌های تبلیغی و همه فعالان عرصه تبلیغ نیازمند یک نگاه اجتماعی و پیوست اجتماعی هستند.

گرزین با تاکید بر اینکه قدری از مطالبات مردم فاصله گرفتیم، گفت: کارهایی که تولید می‌کنیم با زبان و خواست و حل مسئله مردم فاصله دارد، در این زمینه آسیب‌شناسی کردیم، خصوصا پس ‌از فرمایشات مقام‌معظم رهبری که فرمودند باید سه کار اصلی انجام دهیم، جامعه تبلیغی باید هدایت فکری، سیاسی و خدمات اجتماعی را سرلوحه قرار دهد عنصر خدمات اجتماعی برای ما خیلی مهم بود.

وی ادامه داد: خصوصا توجه به مسائل و مشکلات مردم در عرصه اقتصاد، فرهنگ و اخلاق اهمیت زیادی دارد گاهی به دلیل سیاست‌گذاری اشتباه، کم‌کاری و نفوذ خلأ‌هایی به ‌وجودآمده است.

*راه‌اندازی پویش همدلی «هر هیئت، یک جهیزیه»

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان یکی از اولویت‌های این نهاد دینی را کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: همه فعالیت‌ها باید به سمت کاهش دادن آسیب‌های اجتماعی در جامعه پیش برود، رویکرد اصلی یک روحانی باید کاهش آسیب‌های اجتماعی محله و منطقه خودش باشد.

گرزین بیان کرد: یکی از برنامه‌های دیگری که توسط جامعه تبلیغی‌مان پیش گرفته‌ایم بحث مواسات بود، تمام تشکل‌های دینی در این زمینه برای خودشان برنامه تعریف کنند.

وی از راه‌اندازی پویش همدلی «هر هیئت، یک جهیزیه» خبر داد و گفت: برای همدلی با مردم این طرح در سطح کشور اجرا شده و در استان هم پیگیری می‌شود، قدم‌های زیبا و پیوند اجتماعی خوبی بین نیروهای انقلابی و مذهبی با بدنه اجتماعی مردم به وجود می‌آید، گره خوردن عواطف آن‌ها به همدیگر صحنه‌های زیبایی را خلق کرده ‌است.

*سند راهبردی تبلیغات اسلامی کمک به خلق گفتمان برتر با رویکرد امید و باور به توان مردم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه برای هزار تشکل دینی در استان اشتغالزایی شده‌ است، افزود: تاکنون 2 هزار شغل خانگی برای بانوان بدسرپرست و نیازمند ایجاد شده است.

گرزین با بیان اینکه سند راهبردی سازمان کمک به خلق گفتمان برتر و کلان روایت مؤثر جامعه با رویکرد امید و باور به توان مردم است، گفت: سعی می‌کنیم که این گفتمان را برجسته و فرهنگ‌سازی کنیم، اراده مردم را تقویت می‌کنیم که مردم برای مردم نقش‌آفرینی داشته باشند تا ایده‌ها در مردم زنده و احیا شود.

وی با تاکید بر اینکه امید از مهم‌ترین برنامه‌های گام دوم انقلاب است، ابراز کرد: اگر بتوانیم کمک به احیای عمیق امید در لایه‌های جامعه کنیم این همان نفس و حیاتی است که به جامعه دمیده شده‌ است در این‌ راستا پیامدهای خوبی شاهد بودیم در این زمینه 20 هزار خانوار نیازمند که صاحبان مغازه استیجاری بودند در قالب‌های مختلف تلاش شد تا صاحبان حق با این افراد مقروش با توجه به وضعیت کرونایی همراهی داشته باشند.

*مشکلات براساس زیست‌بوم محلاتبرطرف می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان از تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی، دارویی، لوازم‌التحریر، ماسک و مواد ضدعفونی در ایام کرونا خبر داد و گفت: همواره سعی کردیم حضور اجتماعی مؤثری داشته‌باشیم.

گرزین با بیان اینکه عملیات فرهنگی با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی جزو اولویت‌های اساسی است، تصریح کرد: تلاش بر این است که مسائل و مشکلات جامعه براساس زیست‌بوم همان منطقه حل کنیم، ما اگر می‌خواهیم در جامعه، شهرستان، روستا و محله مشکلات مردم را حل کنیم براساس زیست‌بوم و ظرفیت‌های هر محله باید مشکلات را برطرف بکنیم راهبری زیست‌بوم محلی در دستور کار تبلیغات اسلامی قرار گرفته‌ است.

وی با اشاره به اینکه 3 هزار و 700 گلستانی سفیران حل مشکلات محلات شدند، گفت: با نگاه حل مشکلات اجتماعی دو پویش مهم اجرا کردیم، «مهرواره محله همدل» را پیگیری می‌کنیم، هر کس در محله خودش مشکلات را شناسایی و راه‌حل ارائه کند در این پویش استان گلستان در سطح کشور رتبه نخست را کسب کرده ‌است.

*۳۷۰۰ نفر در محلات گلستان در «پویش مهرواره محله همدل» شرکت کردند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان افزود: ۳ هزار و ۷۰۰ نفر در محلات استان در «پویش مهرواره محله همدل» شرکت کردند، حل مشکلات به وسیله مردم انجام می‌شود.

گرزین با اشاره به راه‌اندازی پویش «حرف آورد» گفت: در این پویش خانم‌ها حرف‌های شیرین، اخلاقی، تعالی‌آور و امیدوارکننده می‌زنند که به بهترین جملات جایزه می‌دهیم، ما نمی‌گوییم که همه مشکلات با این پویش‌ها حل می‌شود اما اعتقاد داریم اگر کمک کنیم خانم‌ها به فکر تولید ادبیات تعالی‌بخش بیفتند نوعی فرهنگ‌سازی است.

وی در خصوص برنامه‌های هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی گفت: تجلیل از مبلغان و شبکه تبلیغی استان، اجرای برنامه طواف، به دنبال این بودیم که بهترین ایده‌های فرهنگی و الگوهای حل مسئله فرهنگی را احصا و جمع‌آوری کنیم، فراخوان ملی دادیم که از نظرات همه نخبگان و صاحبان ایده استفاده کنیم که اختتامیه آن در استان انجام می‌شود.

*جشن تکلیف 80 دختر حاشیه‌نشین محلات گرگان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان از افتتاحیه نمایشگاه‌های قرآنی خبر داد و افزود: استان گلستان جزو برترین استان‌های فعال قرآنی کشور است.

گرزین با اشاره به جشن تکلیف ۸۰ دختر حاشیه‌نشین محلات گرگان از تجلیل روحانیون جهادی فعال در ایام کرونا و فعالان عرصه کرونایی که به صورت جهادی به بیماران خدمت کردند خبر داد.

به گفته وی؛ اختتامیه طرح ایده‌پردازی مهندسی اجتماعی یکی از طرح‌هایی است که با پیوست اجتماعی در قشر خانم‌ها اجرا می‌شود، اعتقاد داریم خانم‌ها مؤثرترین قشر جامعه هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان از نشست با بانوان فرهیخته استان، تجدید میثاق با شهدای عرصه تبلیغ و روحانیت، نشست سبک زندگی اسلامی، تجلیل از فعالان تشکل‌های دینی و قرآنی، برگزاری کرسی‌های تلاوت در هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی خبر داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار