معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان گفت: در حال حاضر در بهترین حالت روزانه نزدیک به ۱۲ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق می‌شود که با شروع واکسیناسیون مشاغل پرخطر، این میزان افزایش خواهد یافت.

روزانه حدود ۱۲ هزار واکسن در گلستان تزریق می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدمهدی صداقت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر واکسیناسیون گروه سنی ۵۵ سال به بالا از طریق سامانه salamat.gov.ir در حال انجام است و افراد می‌توانند با مراجعه به این سامانه برای دریافت واکسن اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی افزود: واکسیناسیون بیماران دیابتی و کارکنان مشاغل پرخطر از جمله معلمان، خبرنگاران، اساتید دانشگاه، رانندگان حمل‌ونقل عمومی، کارکنان و کارکنان بانک‌ها و زندان‌ها نیز در استان آغاز شده است.

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان خاطرنشان کرد: واکسیناسیون گروه‌های سنی در سالن‌های ورزشی و مراکز خدمات جامع سلامت در شهرها و روستاها در حال انجام است و برای واکسیناسیون مشاغل پرخطر از ظرفیت ادارات مشمول این برنامه استفاده خواهد شد.

صداقت با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در این مرحله ۲۸ هزار معلم در استان واکسینه شوند، گفت: هماهنگی‌ها با آموزش‌وپرورش برای استفاده از ظرفیت آنها برای واکسیناسیون معلمان در سطح شهرستان‌ها انجام شده است. امیدواریم ظرف دو هفته واکسیناسیون معلمان را به پایان برسانیم.

صداقت با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۸۷ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است، گفت: ۱۴۷ هزار و ۶۴۲ نفر نوبت اول و ۳۹ هزار و ۸۷۷ نفر در استان نوبت دوم واکسن را دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۷۲۲ دُز واکسن برکت به مردم استان تزریق شده است.

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان بیان کرد: از هم استانی‌ها درخواست داریم پیش از مراجعه به مراکز واکسیناسیون، نوبت دریافت کنند تا شاهد ازدحام در این مراکز نباشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار