معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت که باتصویب هیات دولت روستای کُرند از توابع بخش مرزی داشلی برون این شهرستان که حدود ۶ هزار نفر جمعیت دارد، به شهر ارتقا یافت.

روستای "کُرند" گنبدکاووس به شهر ارتقا یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالقدیر کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ارتقای روستای کُرند به شهر از مطالبات بیش از یک دهه‌ای مردم این روستا بود که هیات وزیران به پیشنهاد وزارت کشور و استناد به ماده ۱۴ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری در مورخه ۲۷ تیرماه امسال با تبدیل آن به شهر موافقت کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه روستای کرند قبل از ارتقا به شهر، مرکز دهستانی به همین نام بود، افزود: از این پس مرکز دهستان کرند به روستای هوتن تغییر می‌یابد.

کریمی از ارسال ابلاغیه ارتقای روستای کرند با حدود ۶ هزار نفر جمعیت به فرمانداری گنبدکاووس خبر داد و اضافه کرد: اکنون و از نظر قانونی کرند شهر است اما مراحل اداری و شکل‌گیری چارچوب‌های آن زمان بر می‌باشد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس ادامه داد: پروسه اداری درخواست تبدیل چهار دهستان‌ بخش مرکزی گنبدکاووس به ‌عنوان یکی از بزرگترین بخش‌های کشور از نظر تعداد روستا و جمعیت به چهار بخش مجزا در حال پیگیری و انجام است و احتمالا در دولت جدید برای آنها تصمیم گیری خواهد شد.

گنبدکاووس حدود ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و حدود ۱۷۰ روستا و در گستره پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع سکونت دارند که با ابلاغیه هیات دولت یک نقطه شهری جدید به این شهرستان اضافه شد.

گنبدکاووس، اینچه برون و کُرند سه نقطه شهری این شهرستان مرزی هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار