آسیابی به تقویت اطلاع رسانی و انعکاس به موقع اخبار در دادگستری گلستان تاکید کرد.

تقویت اطلاع رسانی و انعکاس به موقع اخبار در دادگستری گلستان/ کاهش میزان روند رسیدگی به پرونده های قضایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «حیدر آسیابی» ظهر امروز (شنبه 16 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: رسالت خطیری برعهده رسانه ها است و خبرنگاران زبان گویای مردم در انتقال مشکلات و آسیب های اجتماعی به مسئولان امر به شمار می روند.

 

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: مقام معظم رهبری بیان کردند که اطلاع رسانی یک امر حرفه ای است و باید متخصصین آن را انجام دهند و در دستگاه قضایی نیز باید اینگونه عمل کنیم .

 

آسیابی بیان کرد: اگر این ضعف وجود نداشت شاید دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی تا این میزان مورد دست اندازی دشمنان نظام مقدس انقلاب اسلامی قرار نمی گرفت.

 

وی ابراز داشت: انتقال به موقع اخبار می تواند از بروز شایعات جلوگیری کند، در چهار راه میدان گرگان با وجود اطلاع رسانی نیروی انتظامی با مسئولان روابط عمومی دادگستری تماس گرفتم و تلاش کردیم که اطلاع رسانی به موقع داشته باشیم تا جلوی شایعات را بگیریم.

 

آسیابی متذکر شد: در انعکاس به موقع اخبار تلاش می شود و از مجموعه اصحاب رسانه در این زمینه تشکر می کنم و در سال های گذشته به خوبی عمل شده است.

 

وی افزود: میانگین کل  رسیدگی به یک پرونده در استان 85 روز است و در دادسراها 44 روز و در محاکم قضایی کیفری 73 روز و حقوقی 82 روز و دادگاه های بخش 56 روز به صورت میانگین به پرونده ها رسیدگی می شود.

 

این مقام مسئول بیان کرد: 6.8 روز کاهش زمان رسیدگی در طول چهار ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار