حق شناس گفت: منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون گلستان از زیرساخت های لازم برخوردار است و در صورت نیاز به زیرساخت های دیگر استان آمادگی هرگونه همکاری را دارد.

زیر ساخت های لازم برای منطقه آزاد اینچه برون فراهم است/ ضرورت تسریع در اجرای آن

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ هادی حق شناس امروز در وبینار شورای راهبردی مناطق آزاد تجاری صنعتی و مناطق ویژه؛ اظهار کرد: تسریع در اجرای منطقه آزاد اینچه برون منجر به توسعه استان می شود.

وی افزود: گلستان به لحاظ زیرساختی شرایط انجام هرچه زودتر عملیات اجرایی منطقه آزاد را دارد

استاندار گلستان تصریح کرد: تشکیل شورای راهبردی اقدامی ارزشمند است اما نباید منجر به طولانی شدن موضوعات و فرسایشی شدن اقدامات  شود.

حق شناس تاکید کرد: باید با ابلاغ آیین نامه این شورا زمینه سرعت بخشی به اقدامات فراهم شود.

وی اذعان کرد: منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون گلستان از زیرساخت های لازم برخوردار است و در صورت نیاز به زیرساخت های دیگر استان آمادگی هرگونه همکاری را دارد.

گفتنی است؛ اینچه برون، تنها گمرک زمینی و ریلی گلستان در بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی در گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین‌المللی گرگان است.

در سال های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شد.

 لایحه منطقه آزاد اینچه برون  در 15 اردیبهشت ماه به تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار