نماینده مردم کردکوی با اشاره به خسارت کشاورزان از خشکسالی تأکید کرد: بانک مرکزی استمهال وام‌های کشاورزی را به بانک‌های عامل ابلاغ کند.

بانک مرکزی استمهال وام‌های کشاورزی را به بانک‌های عامل ابلاغ کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 23 شهریورماه( مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان حق بیمه خود را به صورت نقدی به صندوق بیمه محصولات کشاورزی واریز می‌کنند اما در حال حاضر با وجود گذشت 6 ماه از تعیین خسارت ناشی از خشکسالی، بسیاری از کشاورزان این خسارت را از صندوق دریافت نکردند.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیل سال 98 و خشکسالی در سال 99 در استان گلستان افزود: قبل از آن که کشاورزان گرفتار وام بانکی و بدهی‌های غیرمتعارف شوند، نسبت به پرداخت خسارت آنها از صندوق بیمه محصولات کشاورزی اقدام شود.

وی اضافه کرد: بانک مرکزی با توجه به تصویب هیأت دولت، استمهال وام‌های کشاورزی را به بانک‌های عامل ابلاغ کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین در تذکر دیگری به محرابیان گفت: استان گلستان و شهرستان کردکوی، بندرترکمن و گمیشان ششمین ماه است که با مشکل کمبود آب روبرو هستند و روستاهای مرزی با تانکر آبرسانی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در دل جنگل‌های کردکوی با کمبود آب مواجه هستیم، عدم سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های تأمین آب را علت اصلی این موضوع برشمرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار