مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری گلستان از انعقاد تفاهم نامه همکاری با سپاه و بسیج برای صیانت مطلوب تر از میراث طبیعی جهانی جنگل های هیرکانی خبر داد.

امضا تفاهم نامه سپاه و بسیج با منابع طبیعی برای حفظ جنگل‌های هیرکانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرحیم لطفی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا  ارتقای ضریب حفاظت و صیانت از جنگلهای هیرکانی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب را از جمله اهداف اصلی انعقاد این تفاهم نامه برشمرد.

وی اظهارداشت: حفاظت و صیانت از جنگلهای هیرکانی به منظور جلوگیری از قطع و حمل غیرمجاز درختان جنگلی و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی از وظایف اصلی این توافق نامه است.

لطفی با اشاره به محورهای مشترک همکاری بین سه نهاد ملی افزود: براساس محورهای مشترک ذکر شده مقرر شد سپاه گلستان بر حسن انجام تعهدات شرکت های طرف قرارداد سازمان در حفاظت از جنگلهای هیرکانی نظارت داشته و با بهره گیری از روحیه بسیجی فرهنگ احیا و توسعه منابع طبیعی گسترش یابد.

وی اضافه کرد: طبق این تفاهم نامه مقابله با قطع درختان جنگلی و حمل غیرمجاز چوب و همچنین جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی و برخورد با متصرفین همکاری و تعامل مشترک بین سه دستگاه می طلبد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به مستندسازی و فرهنگ سازی عمومی به منظور افزایش فرهنگ عمومی حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی اشاره کرد.

عبدالرحیم لطفی تشکیل کمیته مشترک برنامه ریزی بین این سه نهاد را ضرورت دانست و تصریح کرد: این کمیته هماهنگی متشکل از مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، فرمانده سپاه استان و مسئول بسیج سازندگی سپاه و فرمانده یگان حفاظت استان بوده که در جهت پیگیری و رفع مشکلات موجود در روند اجرای تفاهم نامه گام بر می دارند.

زمین‌های زیرپوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۴۴ هکتار است که ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار آن جنگل، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، حدود ۲۰ هزار هکتار ساحل و ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار زمین‌های مستحدث و موات است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار