کشمیری برلزوم بهره مندی از زبان هنر برای نهادینه سازی فرهنگ شهروندی تاکید کرد و گفت: تمرکز روی موضوعات شهروندی با توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی برای رفع محدودیت‌ها و مسائلی همچون فقر می‌تواند زمینه زیستن کنار هم با روح متعالی را به‌وجود بیاورد.

لزوم بهره مندی از زبان هنر برای نهادینه سازی فرهنگ شهروندی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «عادله کشمیری» امروز (سه شنبه ۲۰مهر) در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگ شهروندی و مراسم تقدیر از برگزیدگان جام باشگاه های کتابخوانی و رونمایی از کتاب آن ۱۳ نفر توسط هنرمندان شهرستان کلاله بیان کرد: مفتخریم پیرو دینی هستیم که به اصول شهروندی پیرو دستورات دینی و آیات مبارک قرآن مجید عمل می‌کنیم، خرسندیم که قرآن این معجزه که می‌تواند سعادت دنیا و آخرت ما را رقم بزند را در دسترس داریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: معجزه آخرین و کامل‌ترین دین امروز در دستان ما قرار دارد، هیچ چیزی نیست که قرآن درخصوصش دستور کامل و جامعی نداشته باشد، قرآن در خصوص مسائل بسیار دقیق و ظریف وارد عمل شده است.

 

کشمیری یادآور شد: بحث حق الناس از جمله مهمترین موضوعات شهروندی است، در مسلمانی نیست که شب سیر بخوابد در حالی که همسایه اش گرسنه باشد، تا جایی که اصحاب پیغمبر(ص) فکر می کردند همسایه از همسایه ارث می‌برد.

 


وی تاکید کرد: در قرآن آیه‌هایی داریم که درس‌های مهم فرهنگی و اخلاقی به جامعه می دهد و ما را به سمت الگویی متعالی هدایت می‌کند، پس باید در راستای رعایت مسائل شهروندی از این الگو بهره بگیریم.

 

کشمیری با اشاره به اینکه دهه‌های گذشته شاید بسیاری از مسائل همچون فرهنگ آپارتمان‌نشینی ترویج نداشت، عنوان کرد: ولی الان اینطور نیست، به هر حال فرهنگ با ابراز خودش وارد می‌شود یکی از مهمترین آنها تاثیر رسانه‌ها است‌.

 

وی اظهار کرد: زبان هنر بیشترین تاثیر را در تحولات فرهنگی و نهادینه سازی فرهنگ شهروندی دارد، در شهرستان کلاله مسابقات متعددی با زبان فرهنگ و هنر به موضوع فرهنگ شهروندی پرداخت و از نسل کودک و نوجوان در این راستا استفاده شده است.

 

کشمیری با بیان اینکه داشتن زندگی سالم و سازنده در گرو رعایت قوانین حاکم بر روابط شهروندان در جامعه است، ادامه داد: تمرکز روی موضوعات شهروندی با توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی برای رفع محدودیت‌ها و مسائلی همچون فقر می‌تواند زمینه زیستن کنار هم با روح متعالی را به‌وجود بیاورد.

 

وی با بیان اینکه افتخارآفرینی پی در پی شهر کلاله مایه خرسندی است، تاکید کرد: در این شهر بحث باشگاه‌های کتاب‌خوانی در سطح ملی رتبه آورده این ارزشمند بوده و افتخاری برای ما خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار