مجری طرح‌های بنیاد برکت گلستان گفت: در ۲۶ ماه گذشته سه هزار و ۸۰۰ طرح اشتغالزایی در مناطق مختلف گلستان با همت بنیاد برکت مستقر و بیش از ۱۱ هزار شغل ایجاد شده است.

فعال شدن ۳۸۰۰ طرح توسط بنیاد برکت در گلستان/۱۱ هزار شغل ایجاد شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ جواد زارعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نگاه بنیاد برکت در راستای اشتغالزایی به مشاغل زودبازده بود که در ۲۲ رسته شغلی اجرا می شود.

مجری طرح‌های بنیاد برکت گلستان سقف پرداخت تسهیلات را ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در ۲۶ ماه گذشته سه هزار و ۸۰۰ طرح اشتغال زایی در استان مستقر شده است و هزار و ۲۰۰ نفر هم در نوبت پرداخت تسهیلات هستند.

وی از اجرای این طرح در ۲۵۰ روستای گلستان خبرداد و گفت: میزان سرمایه گذاری در این بخش ۱۳۴ میلیارد تومان بوده و همچنین ۲۴۸ میلیارد تومان با همکاری سرمایه گذاران وارد این طرح کردیم و در مجموع حدود ۳۸۶ میلیارد تومان در مجموعه بنیاد برکت برای ایجاد اشتغالزایی هزینه شده است.

به گفته زارعی طی این مدت بیش از ۱۱ هزار شغل در گلستان ایجاد شده است.

مجری طرح‌های بنیاد برکت گلستان اضافه کرد: ۲۰ نیرو شامل ۱۸ تسهیل‌گر و دو مجری در سطح گلستان در این طرح مشارکت می کنند.

وی ادامه داد: براساس نیازسنجی و وضع موجود امکانات در مناطق تحت اجرای طرح، ایجاد اشتغال بررسی شده و مشاوره هم انجام می‌دهیم.

طبق گفته زارعی ۳۲ درصد مشاغل ایجاد شده در زمینه پرورش دام سبک، ۲۴ درصد خدمات فنی، ۱۴ درصد پرورش دام سنگین، هشت درصد پوشاک، پنج درصد پرورش ماهی و بقیه سایر مشاغل از جمله صنایع دستی و نهالستان و غیره بوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار