مدیر کل امور روستایی استانداری گلستان از اجرایی ۶ هزار و ۱۵۲ طرح اشتغال روستایی با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت در روستاهای گلستان خبرداد.

اجرای ۶۱۵۲ طرح اشتغال روستایی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی نصیبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای توسعه اشتغال در سطح روستاهای گلستان بیش از ۳۵ مورد طرح و برنامه اجرایی شده است تا بتوانیم رونق اقتصادی روستاها را داشته باشیم.
وی افزود: یکی از این موارد پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به روستاییان و عشایر بوده است؛ این تسهیلات با سود چهار درصد برای مناطق مرزی و عشایری استان و با سود ۶ درصد برای سایر روستاها انجام می شود.
نصیبی با اشاره به اینکه محوریت کار با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است و با همکاری بانک ها و دستگاه اجرایی و استانداری انجام می شود، تصریح کرد: با اجرای این طرح در سه سال گذشته ۶ هزار و ۱۵۲ طرح اقتصادی در روستاهای استان یا راه اندازی شده اند و یا با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت کار خودشان را توسعه داده اند.
مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان گفت: با این اقدام ۵۰۵ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به افراد پرداخت شد و سبب شد برای ۹ هزار و ۲۵ نفر اشتغال ایجاد شود.
نصیبی خاطرنشان کرد: علاوه بر این اقدامات، افزایش واحدهای بوم گردی در گلستان، زهکشی اراضی، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مشاغل خانگی و دیگر طرح های اجرا شده در بخش رونق تولید و اشتغال بوده است که بر بحث اقتصاد و معیشت روستاییان تاثیری بسیاری داشته است.
وی ادامه داد: همچنین در دو سال گذشته در قانون بودجه بحث پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به روستاییان را داریم؛ سال گذشته با اقدامات انجام شد یک هزار و ۵۲۰ نفر از این تسهیلات بهره مند شدند که بخشی در بحث اشتغال و بخش دیگر آن در بحث توانمند سازی و کارگشایی بوده است.
نصیبی افزود: امسال پیش بینی ما این است که این تعداد به دو هزار نفر برسد، علاوه بر اینکه به دنبال ایجاد اشتغال و تثبیت اشتغال روستایی نیز هستیم.
مدیر کل امور روستایی استانداری گلستان گفت: یکی از رویکرد های ما برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به روستاییان برای دوگانه سوز کردن نانوایی ها است که در چشم انداز ما ۴۰۰ الی ۶۰۰ واحد دیده شده و به هر کدام ۱۰ میلیون تومان پرداخت خواهیم کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار