معاون سازمان بیمه سلامت کشور با بیان اینکه ۴۲ میلیون نفر زیرپوشش این سازمان قرار دارند، گفت: با اجرای طرح‌های نظام ارجاع، پزشک خانواده شهری و نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک به دنبال تهیه پرونده الکترونیک سلامت برای اعضا هستیم.

۴۲ میلیون ایرانی زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، حسین رنجبران پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید بیمه سلامت استان گلستان اظهار داشت: تثبیت مدیریتی در سازمان بیمه سلامت به کررات مشاهده شده و از ظرفیت نیروهای انسانی در بالاترین سطح استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تقریبا نیمی از جمعیت کشور زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند، گفت: 42 میلیون نفر بیمه شده در کشور تحت پوشش قرار دارند و 40 هزار موسسه طرف قرارداد هم داریم که در برخی مواقع تعداد آنها به 42 هزار موسسه هم می‌رسد و در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت افزود: این موسسه‌ها باید در شرایطی خوبی قرار داشته باشند تا بتوانند به نیمی از جمعیت کشور خدمات مطلوب ارائه دهند. خوشبختانه پرداختی‌های ما به موسسه‌ها به روز است و دیگر مانند گذشته شرمنده موسسه‌ها نیستیم.

وی توضیح داد: که تاکنون اسناد مربوط به شهریورماه همه موسسه ‌های دولتی‌ و دانشگاهی را تسویه کردیم. در بخش غیردولتی دانشگاهی حتی یکماه جلوتر هستیم و اسناد تا مهرماه پرداخت شده است و بقیه موارد را هم به صورت ماهانه پرداخت می‌کنیم.

رنجبران گفت: برای سطح ارجاع، نسخه الکترونیک و پزشک خانواده شهری روند پرداختی‌های ما به صورت ماهانه است تا کسانی که در مناطق دور افتاده مشغول خدمت به مردم هستند، امیدوار باشند و این اتفاق با خون دل خوردن‌ها میسر شد.

وی افزود: برای پرداخت اسناد به بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی و غیردولتی دانشگاهی برای پذیرش و بررسی اسناد به 2 تا 2 ماه و نیم زمان نیاز داریم و علت تاخیر اندک نیز به همین دلیل است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت گفت: اتفاقات خوبی در سازمان بیمه سلامت در حال شکل گیری است، در نسخه الکترونیک هم نسخه نویسی و هم نسخه پیچی الکترونیک یک هدف داریم که آنهم در راستای دولت الکترونیک هستم.

وی اظهار داشت: به دنبال تهیه پرونده الکترونیک سلامت برای همه اعضای زیرپوشش هستیم تا افراد در زمان مراجعه به مراکز درمانی با اعلام شماره ملی، اطلاعات سلامت آنان در اختیار قرار بگیرد و در زمان طلایی به داد بیمار برسیم.

رنجبران گفت: نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری و روستایی، نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک و در نهایت در حوزه سلامت به دنبال پرونده الکترونیک سلامت هستیم که گلستان در این زمینه وضعیت مناسبی دارد.

وی بیان داشت: همه تلاش‌های مجموعه بیمه سلامت صرفا برای این است که مردم خدمات بهتری از موسسه‌های طرف قرار داد ما بگیرند و در عین حال موسسه‌ها هم از سازمان رضایت داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار