امام‌ جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: در روایات و احادیث به خواندن نماز باران در زمان خشکسالی تاکید شده و اهل سنت امادگی برگزاری این نماز را در کنار دیگر برادران دینی دارند.

جامعه اهل سنت آمادگی برگزاری نماز باران را در کنار دیگر برادران دینی دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ حاج آخوند‌ عبدالباسط نوریزاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: نماز باران یا استسقاء در زمان خشکسالی و کمبود نزولات آسمانی در طلب باران از خداوند‌خوانده می شود و گرچه هم فرادی و هم به جماعت می‌توان خواند ولی استجابت ان در جماعت بیشتر است.

وی تصریح کرد: این نماز در روایات و احادیث معتبر در زمان بارش کم توصیه شده و در فقه اسلامی چه اهل سنت و چه اهل تشیع توصیه شده است.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس خاطرنشان کرد: هرگاه امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، کم‌فروشی، عدم پرداخت زکات، خیانت و دیگر  منکرات در جامعه رواج یابد، خداوند رحمت خود را از بندگانش دریغ کرده تا بندگان متوجه گناهان خود شده و به درگاه وی توبه کنند.

وی ادامه داد: در این زمان هرگاه بندگان به حالت تضرع و خشوع و خضوع نزد خداوند رفته و ضمن توبه و استغفار‌طلب باران کنند بی‌شک خداوند رحیم و رحمان رحمت خود را نازل خواهد کرد.

اخوند نوریزاد گفت: بهتر است قبل از خواندن این نماز فراخوان عمومی شده و از همه مردم بخواهند در صورت توانایی سه روز را روزه بگیرند و بهتر آن است که در یکی از روزهای جمعه و یا دوشنبه این نماز در منطقه وسیع بیابانی و بدون مسقف به طور جماعت خوانده شود.

وی بیان کرد: جامعه اهل سنت در کنار دیگر برادران دینی خود آمادگی برگزاری نماز باران را دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار