مهدوی نیا با بیان اینکه نماز یک فریضه الهی است که روح و جان انسان را صیقل می دهد، گفت: اصحاب فرهنگ و هنر در حوزه فعالیتی خود باید بیش از پیش توجه به این فریضه را جدی بگیرند.

اصحاب فرهنگ و هنر در حوزه فعالیتی خود فریضه نماز را جدی بگیرند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «اکبر مهدوی نیا» ظهر امروز (پنجشنبه 11 آذر) در آیین رونمایی از پوستر «سومین جشنواره ملی شعر و داستانک نماز و معارف مهدوی» گفت: اهتمام به نماز به عنوان میراث انبیاء و اولیا یک وظیفه همگانی است و باید آن را مورد توجه قرار دهیم و باید بدانیم در همه حال به نماز و نیایش نیاز داریم و در حال حاضر این نیاز شدیدتر است.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: بدون توسل به نماز و تعقل در رمز و راز این آیین تابناک الهی و ریسمان محکم و گسست ناپذیر یاخدا، نمی توان از آلودگی ها و وابستگی ها و دلبستگی های فانی رها شد و راهی به سوی نجات و رستگاری در دو جهان گشود.

 

وی ادامه داد: نماز یک فریضه الهی است که روح و جان انسان را صیقل می دهد و اصحاب فرهنگ و هنر در حوزه فعالیتی خود باید بیش از پیش توجه به این فریضه را جدی بگیرند.

 

مهدوی نیا با بیان اینکه روش ها و سبک زندگی امروزی تغییر کرده و در برخی موارد دچار آسیب های اجتماعی از جمله فاصله جوانان از نماز در جامعه شده است، تاکید کرد: باید این آسیب ها شناسایی و در جهت رفع آن ها بررسی های لازم صورت گیرد.

 

وی گفت: نماز زیباترین نماد بندگی و عبودیت در پیشگاه خداوند متعال و بالاترین ذکر الهی و بهترین محمل برای ارتباط دائمی با خداوند تبارک و تعالی است.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به برنامه های اداره کل در این حوزه، افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست های  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر حفظ و احیای ارزش های دینی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود در غالب فعالیت های فرهنگی و هنری برنامه هایی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز انجام داده و در دست اجرا دارد.

 

وی، برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری نماز، برگزاری طرح ملی شهر نماز، خانه نماز در غالب کارگاه آموزشی ویژه مادران و مربیان کودک با هدف احیای سنت دعوت کودکان به نماز در خانه و مدرسه، برگزاری جشنواره محراب عاشقی در قالب طراحی محراب نماز و اذان گویی، برگزاری نمایشگاه پوستر در شهرهای مختلف استان، برگزاری نمایشگاه مجازی کلید بهشت با هدف ترویج نماز، کارگاه آموزشی اذان و اقامه و اجرا آن توسط نوجوانان در مساجد سطح استان و برگزاری دومین  جشنواره نور چشم در سه رشته فیلم کوتاه موبایلی را از فعالیت ها انجام شده و در دست اقدام ارشاد گلستان برشمرد.

 

مهدوی نیا خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا، انعقاد تفاهم نامه بومی سازی فعالیت ها با ستاد اقامه نماز استان، حمایت از آثار فرهنگی و هنری با موضوع نماز  وتهیه و توزیع محصولات مناسب و متناسب فرهنگی با موضوع نماز، اهدای کتاب با موضوع نماز به کتابخانه های عمومی استان، استفاده از ظرفیت فضای مجازی در اختیار جهت نشر محتواهای فرهنگی، تبلیغی با موضوع نماز و مهدویت و استفاده از ظرفیت کانون های مساجد و موسسات فرهنگی و قرآنی در ترویج و اجرای برنامه های نماز است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار