رحمتی گفت: مهمترین نقطه قوت مسابقات قرآنی مدهامتان دعوت سراسری بر سر سفره با کرامت قرآن کریم است.

دعوت سراسری بر سفره با کرامت قرآن کریم مهمترین نقطه قوت مسابقات مدهامتان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ امیرحسین رحمتی در خصوص برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در شرایط فعلی کشور که نیاز عموم مردم به انس بیشتر با قرآن کریم مشهود است، یکی از راهکارهای ارتقاء این امر، برگزاری شئونات قرآنی از قبیل محافل انس با قرآن و مسابقات و جشنواره‌های سراسری است.

 

داور مرحله استانی پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان افزود: مسابقات قرآنی مدهامتان بخشی از این وظیفه مهم و ارزشمند را در سطح کشور متقبل بوده و با عیار مناسبی این رویداد را رقم می‌زند.

 

وی، مهمترین نقطه قوت مسابقات قرآنی مدهامتان را دعوت سراسری بر سر سفره با کرامت قرآن کریم عنوان کرد و گفت: اساساً در عصر حاضر، که هجمه‌های زیادی بر ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد است؛ هر چه رخدادهای عظیم قرآنی از قبیل مسابقات مدهامتان جلوه بیشتری -چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی- داشته باشد، منفعت آن بیشتر بوده و مقبول طبع است.

 

رحمتی با اشاره به حضور خود در ادوار قرآنی جهت شرکت، کارشناسی و داوری، اظهارداشت: مسابقات قرآنی مدهامتان از حیث برگزاری که با محوریت مساجد، که پایگاه‌های ارزشمند فرهنگی و مذهبی ما هستند، انجام می‌شود بسیار ارزشمند است. از خداوند متعال دوام و استمرار این حرکت ارزشمند را خواهانیم.

 

وی ادامه داد: یکی از آفات فضای مجازی که امروزه در مسائل قرآنی مشهود است، از بین رفتن تدریجی اصالت در تلاوت قرآن کریم است.

 

داور مرحله استانی پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان گفت: شیوه رایج تلاوت قرآن کریم از تعلیمات پیامبر اکرم(ص) در عصر نزول کلام وحی است، لذا همه ما به عنوان پرچم‌داران رسالت قرآن کریم یعنی هدایت مردم هستیم؛ بدیهی‌است که باید در ابتدا سعی بر خودسازی و تثبیت داشته‌باشیم.

 

وی تاکید کرد: فعالیت رسانه‌ای، آن هم در حیطه قرآن و عترت، اهمیتی بسیار زیاد دارد، لکن اینکه خدای‌ناکرده به هر قیمتی شده ما از عظمت و نورانیت ثقلین شریفین برای کسب شهرت استفاده کنیم، همواره مورد نکوهش بوده‌ است.

 

رحمتی از همه قرآنیان خواست؛ رجوع به فرمایش ارزشمند مقام معظم رهبری(مدظله)، که مکرراً علاقه خود را به بزرگانی همچون شیخ مصطفی اسماعیل ابراز نموده‌اند، تنها دستوری که از حیث فنی مورد تایید بوده، استفاده از سبک‌های اصیل و ارزشمند و مشارکت در جلسات قرآنی و تلاوت محضر اساتید محترم است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار