نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های بهداشتی در این شهرستان، مطالبه جدی مردم در سفر رئیس جمهور است گفت: بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی نیاز ضروری شرق استان است که ۷ میلیارد تومان برای شروع عملیات ساخت آن پیش‌بینی شد.

۷ میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی گنبدکاووس پیش‌بینی شده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ امانقلیچ شادمهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، درباره مطالبات مردم گنبدکاووس در سفر رئیس جمهور اظهار داشت: یکی از جدی‌ترین و مهم‌ترین مطالبات مردم، توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی است که شرق استان گلستان را پوشش خواهد داد.

وی گفت: برخی از نیازهای مردم در شرق استان به ویژه گنبدکاووس با اقدامات جزیی یا راه‌اندازی برخی بخش‌ها مانند آنژیوگرافی برطرف می‌شود اما برخی دیگر مانند بیمارستان 400 تختخوابی گنبدکاووس اعتبار زیادی نیاز دارد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاهم‌نامه استانداری گلستان با بنیاد مستضعفان برای اجرای برخی پروژه‌های عمرانی بیان داشت: ساخت بیمارستان 400 تختخوابی گنبدکاووس هم در این تفاهم‌نامه مورد تأکید قرار گرفته بود. مشکلاتی در ارتباط با زمین این پروژه مطرح بود که برطرف شده است.

وی افزود: قطعه زمینی در شمال گنبد داریم به مساحت 7 هکتار برای ساخت این بیمارستان پیش‌بینی شده که برای تغییر کاربری آن با مشکل مواجه بودیم که با پیگیری‌هایی که انجام شد توانستیم موافقیت کمیسیون ماده 5 را از وزارت راه و شهرسازی دریافت کنیم که اعلام شده ساخت بیمارستان در این زمین بلامانع است. 

شادمهر با بیان اینکه ساخت این بیمارستان بیش از 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: امسال در بودجه 7 میلیارد تومان برای شروع ساخت این پروژه پیش‌بینی شده است که اگر در جذب آن جدی نباشند و تنبلی کنیم این بودجه هم از دست می‌رود. 

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت خوبی در شهرستان به ویژه در بخش خیران داریم و می‌توانیم از آنان برای ساخت این بیمارستان کمک بگیریم. به هر حال باید شروع عملیات اجرایی را داشته باشیم و امیدواریم تا در سال آینده اعتبار خوبی برای این پروژه در نظر گرفته شود.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی به تکمیل زیرساخت‌های منطقه آزاد اینچه‌برون هم اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد اینچه‌برون باید زودتر راه‌اندازی شود، در حال حاضر مدیر پروژه به صورت موقت انتخاب شده و قرار است طرح مطالعاتی جامع تدوین شود. برای واگذاری زمین و ایجاد زیرساخت‌ها با دبیر شورای عالی مناطق آزاد نشست‌هایی برگزار شده تا این منطقه سروسامان بگیرد و خوشبختانه سرمایه گذاران خوبی برای حضور در این منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی احداث جاده نفت را از دیگر مطالبات مردم شرق استان به ویژه گنبدکاووس عنوان کرد و گفت: جاده نفت از گنبدکاووس به اینچه‌برون کوتاه‌ترین مسیر است و باید این جاده به اتمام برسد. در کنار آن توسعه خطوط ریلی در استان اهمیت فراوانی دارد. مسیر توسعه استان در کنار منطقه آزاد، راه‌آهن اینچه‌برون - گنبدکاووس- آزادشهر به شاهرود است که بخش خصوصی و اتاق بازرگانی به عنوان سرمایه‌گذار برای ساخت این خط ریلی اعلام آمادگی کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار