رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: تعدادی از رانندگان دوره دیده سازمان در مرحله اول طرح تاکسی آتش‌نشان، مدرک دوره را همراه با کاور مخصوص تاکسی آتش‌نشان، کپسول اطفاء حریق و برچسب مخصوص خودرو دریافت کردند و مرحله دوم این طرح نیز آغاز شده است.

آغاز دومین مرحله طرح «تاکسی آتش‌نشان» در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ موسی‌الرضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری دومین مرحله طرح تاکسی آتش‌نشان، اظهار کرد: رانندگان تاکسی جز معدود مشاغلی هستند که با توجه به تردد در سطح شهر می‌توانند در لحظات اولیه بروز حادثه نظیر حریق خودرو به کمک شهروندان بشتابند و تا رسیدن اولین تیم عملیاتی به محل حادثه تا حد قابل توجهی از بیشتر شدن خسارات به شهروندان جلوگیری کنند.

وی افزود: در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر و سازمان آتش‌نشانی شهرداری گرگان به امضا رسید که بر مبنای آن مقرر شد تاکسیرانان در هنگام بروز حوادث آتش سوزی و دیگر حوادث احتمالی به یاری شهروندان بشتابند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: با توجه به چشم‌انداز آموزشی سال ۱۴۰۰ پس از امضای این تفاهم‌نامه، در مرحله اول حدود ۲۰ نفر و در مرحله دوم که آذرماه برگزار شد، حدوداً ۱۵ نفر از تاکسیرانان با گذراندن دوره‌های فشرده آموزشی زیر نظر کارشناسان سازمان آتش‌نشانی به طور علمی و عملی با موضوعاتی همچون کار با خاموش کننده‌های آتش‌نشانی، روش‌های خاموش کردن آتش و راهکارهای پیشگیری از بروز آتش‌سوزی‌ها آشنا می‌شوند.

صفری ادامه داد: پس از پایان دوره گواهی معتبر آتش‌نشانی و کارت شناسایی آتش‌نشانی برای شرکت کنندگان صادر شده و برچسب تاکسی آتش‌نشان نیز بر روی خودروی رانندگان نصب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح اقدامی به‌جا و موفق در راستای افزایش ضریب ایمنی شهروندان است، گفت: امیدواریم این طرح که حاصل همکاری و تعامل نزدیک میان سازمان‌های حمل‌ونقل بار و مسافر و آتش‌نشانی از خانواده بزرگ شهرداری گرگان است، ضریب ایمنی و سلامتی در جامعه را افزایش داده و امنیت و سلامتی را برای شهروندان به ارمغان بیاورد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار