رئیس شبکه بهداشت و درمان مینودشت با اشاره به اینکه فرد مبتلا در مینودشت در ماه گذشته از شهر خارج نشده است، گفت: این به این معناست که اُمیکرون از هفته گذشته در این شهرستان جریان داشته است.

استقرار اُمیکرون در مینودشت از هفته گذشته/ فرد مبتلا بانویی میانسال است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، دکتر عبدالرضا فاضل رئیس علوم پزشکی استان گلستان روز شنبه ۴دی، در جلسه ستاد استانی پیشگری و مقابله با کرونا در گرگان با اشاره به ورود کیت های جدید تشخیص اِمیکرون  به استان و انجام تست و نمونه گیری از بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا، از مثبت شدن یک نمونه ابتلا به این بیماری در استان خبر داد.

بعد از اعلام این خبر بود که دکتر محمدعلی حدادی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مینودشت اعلام کرد که فرد مبتلا به اُمیکرون، مینودشتی است و از مردم این شهرستان خواست تا نسبت به تکمیل روند واکسیناسیون خود و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی اقدام جدی کنند.

این اظهارات حدادی باعث شد تا روز یکشنبه مراکز واکسیناسیون مینودشت با ازدحام مردم روبرو شود، به طوری که روند کاری این مراکز در دقایقی مختل شد.

آماده باش پرسنل بهداشت و درمان مینودشت

دکتر محمد علی حدادی در گفتگو با ایسنا در این باره با بیان اینکه اُمیکرون به ما فرصت نداد، اظهار کرد:  به محض اطلاع از وجود اُمیکرون در مینودشت، شبکه بهداشت و درمان شهرستان به حالت آماده باش درآمد و همه پرسنل در آمادگی کامل قرار گرفتند.

وی افزود: یکشنبه، روز اول بعد از اطلاع رسانی وجود اِمیکرون در مینودشت بود و قطعا از روزهای بعد واکسیناسیون در شهرستان با نظم بهتری انجام خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مینودشت در پاسخ به این سوال که فرد مبتلا به اُمیکرون در مینودشت چگونه به این بیماری مبتلا شده، توضیح داد: تست اُمیکرون از فرد مبتلا حدود یک هفته پیش گرفته و جواب نهایی آن شنبه ۴دی ماه اعلام شد که فرد مبتلا شده زنی میانسال بوده که از مینودشت نیز خارج نشده است و این یعنی اُمیکرون در مینودشت از قبل در جریان بوده است‌.

حدادی با بیان اینکه اکنون دیگر چیزی به نام سرماخوردگی نداریم، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع و در نظر داشتن سرایت پذیری بالای اُمیکرون، هر فردی با علائم حتی سرماخوردگی مشکوک به این بیماری است و سریعا یاید خود را در منزل قرنطینه کند.

مردم برای تزریق دوز سوم اقدام کنند

وی  با توصیه به افراد مبتلا مبنی بر استقاده از مایعات مانند آبمیوه و همچنین دمنوش های گیاهی در قرنطینه، تاکید کرد: مردم برای گرفتار نشدن در دام اُمیکرون سریعا برای تکمیل روند واکسیناسیون خود اقدام کنند و رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده کردن از ماسک و دوری کردن از تجمعات را مدنظر قرار دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مینودشت در ادامه به واکسیناسیون پراکنده در مینودشت اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه اُمیکرون به سرعت منتقل می شود، برای جلوگیری از تجمعات در مراکز ثابت واکسیناسیون، دو واحد سیار واکسیناسیون از این پس در محلات فعالیت خواهند داشت.

حدادی با بیان اینکه هر قدر میزان واکسیناسیون بیشتر شود ما از اُمیکرون جلوتر خواهیم بود، تاکید کرد: مردم هر چه سریعتر برای تکمیل روند واکسیناسیون خود از ساعات اولیه صبح به مراکز اعلام شده مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه سطح ایمنی واکسن ها تقریبا با یک دیگر برابر است و فرق چندانی با یک دیگر ندارند، افزود: مهم این است بتوانیم هر چه سریع تر به پوشش همگانی واکسیناسیون در سطح کشور و ایمنی مطلوب برسیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار