دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس با بیان اینکه ۳۷ درصد مردم استان جزو دهک‌های پایین هستند گفت: بخش قابل توجهی از این دهک‌ها در روستاها زندگی می‌کنند ما اگر پیشرفت وپویایی را می‌خواهیم باید اقتصاد روستاها را فعال کرده و رونق دهیم.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس: رونق اقتصادی در روستاها اولویت نخست برای رفع فقر و محرومیت است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، نشست هم‌اندیشی با موضوع محرومیت‌زدایی در گلستان با حضور برخی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

غلامرضا منتظری دبیر مجمع نمایندگان گلستان در این نشست با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم توجه به محرومیت‌زدایی است اظهار داشت: مهمترین پشتوانه امروز ما مردم هستند و رضایت آنها مهمترین اولویت در بحث اعتماد سازی است.

وی با اشاره به برخی مشکلاتی که امروز اغلب مردم با آن دست به گریبان هستند گفت: امروز مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند و باید کارهای خوبی در این زمینه انجام شود ضمن اینکه بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی و همچنین در شرایط کنونی ارتقای زیرساخت‌ها و خدمات‌رسانی در حوزه‌های بهداشت و درمان نیز جزو مطالبات مردم است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر در استان افزود: براساس آمارهایی که دستگاه‌های حمایتی می‌دهند حدود 37 درصد مردم در استان گلستان از دهک‌های پایین جامعه هستند.

وی با بیان اینکه فقر و محرومیت در استان زیر برگ‌های سبز جنگل‌های آن پنهان شده است گفت: این استان از منابع و مواهب خدادادی بسیاری برخوردار است و شرایط کنونی به هیچ وجه خوب و زیبنده نیست.

منتظری ادامه داد: بخش قابل توجهی از این دهک‌ها در روستاها زندگی می‌کنند ما اگر پیشرفت و پویایی را می‌خواهیم باید اقتصاد روستاها را فعال کنیم تا  فقر و محرومیت از این مناطق برود.

سیدجواد نظری قائم مقام کمیته امداد امام خمینی ( ره) گلستان هم در این نشست گزارش مختصری از وضعیت مددجویان تحت پوشش  استان ارائه داد و گفت: حدود 84 هزار خانوار در استان زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد 19 هزار خانوار درمناطق محروم زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه از منابع مختلفی برای محرومیت‌زدایی استفاده می‌شود گفت: سال گذشته 70 میلیارد تومان در بخش محرومیت‌زدایی هزینه شده است و نیاز داریم اعتبارات این بخش افزایش یابد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار