رئیس مجمع نمایندگان گلستان از اهتمام نمایندگان استان برای پیگیری مطالبات کارکنان دستگاه قضایی خبر داد.

اهتمام نمایندگان گلستان برای پیگیری مطالبات کارکنان دستگاه قضایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ رمضانعلی سنگدوینی رئیس مجمع نمایندگان گلستان در نشست هم اندیشی دستگاه قضایی با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس تلاش زیادی انجام دادند تا بتوانند طرح بهبود معیشت کارکنان دستگاه قضایی را تصویب کنند، اما صحبت‌های نماینده دولت، سبب تغییر نظر برخی نمایندگان شد.

رمضانعلی سنگدوینی گفت: در مجمع نمایندگان استان باز هم تلاش کردیم ۵۰ امضا جمع آوری شد و تلاش می‌کنیم این طرح دوباره به صحن مجلس بازگردد.

سنگدوینی گفت: مراجعات به دستگاه قضایی بسیار زیاد است و به مجموعه قضایی استان خداقوت می‌گوییم و ما تلاش می‌کنیم مشکلات معیشتی کارکنان را حل کنیم.

سنگدوینی درباره اعضای شورای حل اختلاف هم گفت: این موضوع را از طریق کمیسیون قضایی پیگیری خواهم کرد.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست با قدردانی از سفر رئیس قوه قضاییه به استان گفت: گستردگی این سفر و حضور معاونان ایشان در همه شهر‌های استان سبب رضایت مردم شد.

سنگدوینی گفت: مسئولان قضایی استان به جای این که فعالان اقتصادی به آنان مراجعه کنند، خودشان برای حل مشکل و رفع موانع تولید به سراغ تولیدکنندگان می‌روند که ستودنی است.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش دادگستری استان برای کمک به رفع مشکل پتروشیمی استان، سبب امیدآفرینی در مردم استان استان شده است.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما نیاز به مدیران جهادی داریم که برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند و اگر چنین اتفاقی بیفتد پرونده‌های کمتری هم وارد دستگاه قضایی می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با هماهنگی استاندار این کارگروه ویژه برای حل مشکلات استانی در استانداری و به دبیری معاون سیاسی امنیتی استاندار تشکیل شد.

حیدر آسیابی گفت: در کارگروه ویژه، نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار، دئیس کل دادگستری، نمایندگان مجلس و دستگاه‌های مرتبط، حضور خواهند داشت و برای حل مشکلاتی که حل آن نیازمند همکاری بین بخشی است، تلاش می‌کنند.

آسیابی افزود: هماهنگی و تعامل به مسئولان مردم را امیدوار می‌کند و باید تلاش کنیم تا مشکلات حل شود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: هر چند طرح تسری در مجلس رد شد، اما با پیگیری مسئولان قضایی و نمایندگان مجلس، امیدواریم اقداماتی برای بهبود وضع معیشتی کارکنان اتفاق بیفتد.

آسیابی ادامه داد: پیگیری مطالبات با تعطیل کردن کار مردم پذیرفته نیست و خوشبختانه در استان گلستان همکاران ما به پیگیری‌های مسئولان قضایی از مجاری قانونی اعتماد کردند و هیچ خللی در روند ارائه خدمت به مردم ایجاد نشد.

آسیابی بیان کرد: اتاق‌ها مدیران قضایی استان باید پناهگاه فعالان اقتصادی باشد و مشکلات آن‌ها شنیده شود.

او گفت: گاهی می‌بینیم برای سرمایه گذاری، برخی مسئولان اجرایی مانع تراشی می‌کنند و این در حالی است که باید شرایط را به گونه‌ای رقم بزنیم که شرایط به نفع مردم استان و ایجاد اشتغال رقم زده شود.

احمد جعفری رئیس شورای حل اختلاف گلستان هم در این جلسه گفت: سالانه بیش از ۱۰۰ هزار پرونده رسیدگی می‌شود و ۴۰ درصد صلح و سازش می‌شود بعد از ۱۸ سال هنوز تکلیف کارکنان زحمتکش شورا مشخص نشده است.

احمد جعفری  گفت: بلاتکلیفی این اعضا می‌تواند به مرور روی انگیزه این افراد اثر بگذارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار