کانون فرهنگی و هنری بوستان مهدی (عج) روستای دوزین شهرستان مینودشت یکی از کانون هایی است که نسبت به طرح «پیوند مسجد و مدرسه» برنامه ریزی و برنامه های مختلفی را اجرا کرده است.

برگزاری طرح «پیوند مسجد و مدرسه» در کانون روستایی بوستان مهدی(عج)

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، برنامه ریزی برای جذب به مسجد، نیازمند یک فرآیند مستمر و بلند مدت است. از مهمترین بسترهای جذب به سوی مسجد، پیوند مسجد و مدرسه است.

ورود کودکان به مسجد و شیرین کردن ذائقه آنها می تواند نقطه عطف باشد در زندگی آنها که همواره نگاه کودکان را به مسجد مثبت کند.

 

برای کانون های فرهنگی و هنری مساجدی که در جوار مدارس هستند فرصت مناسبی است که با هماهنگی و مشارکت با مدیریت مدارس نسبت به برنامه ریزی برای ورود کودکان و شرکت در مراسمات مذهبی اقدام کنند.

نکته مهمی که در این میان باید به آن توجه کرد این است که شاید جذب ابتدایی کودکان به مسجد سهل و ساده باشد اما برنامه سازی برای شیرین کردن ذائقه آنها نسبت به مسجد و ثبت خاطرات خوب باید مورد توجه دقیق و جدی باشد.

یکی از کانون هایی که توانسته است در این زمینه موفقیت کسب کند و نسبت به طرح «پیوند مسجد و مدرسه» برنامه ریزی داشته باشد، کانون فرهنگی و هنری بوستان مهدی (عج) روستای دوزین شهرستان مینودشت است.

این کانون فرهنگی اگر چه نسبت به امکانات شهری دور است اما با نگاه درست نسبت به توانمندی و داشته های خودش از ظرفیت های نهفته خود به خوبی بهره برداری کرده است.

داشتن کتابخانه در جوار مسجد و جذب بچه ها برای استفاده از کتابخانه مسجد، ارتباط مستمر با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گلستان، برگزاری نماز جماعت و مشارکت در طرح ها و برنامه های فرهنگی و هنری کانون های مساجد استان و کشور از دیگر شاخصه های این کانون موفق است.

کانون فرهنگی و هنری بوستان مهدی (عج) با مدیریت «حکیمه وزیری» در برنامه های فهمای 1400 نیز بیش از 11 هزار و 900 امتیاز کسب کرده است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار