مدیر کل بیمه سلامت استان گلستان گفت: بهتر است مسائل و مشکلات نسخه نویسی الکترونیکی از طریق سامانه 1666 و تماس با بیمه سلامت منطقه پیگیری شود.

لزوم پیگیری مسائل و مشکلات نسخه نویسی الکترونیکی از طریق سامانه 1666

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید محمد حسینی در گفت وگو با پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در استان گلستان و در بخش خصوصی بیش از 99 درصد جامعه پزشکی در نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی همکاری داشتند، لذا در این بحث گلستان جزو استان های پیشرو محسوب می شود؛ در بخش دانشگاهی عملکرد قابل قبولی در بیمارستان ها در اجرای نسخه نویسی الکترونیکی صورت گرفته که حدود 98 درصد نسخ الکترونیکی تولید می شود.
مدیر کل بیمه سلامت استان گلستان افزود: استان گلستان در سطح یک و مراکز جامع روستایی از سامانه ناب استفاده می کند، استان خراسان رضوی از سامانه سینا استفاده کرده و 29 استان دیگر سامانه سیب را در اختیار دارند؛  بنابر این اختلاف درصدها به دلیل عدم اتصال کامل سامانه است.
وی تصریح کرد: بدون شک جامعه پزشکی در استفاده از نرم افزار نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی با مشکلاتی رو به رو می شود، لذا انتظار می رود که همکاران جامعه پزشکی در صورت رو به رو شدن با مشکلی با سامانه 1666 و رابطان دیگر با بیمه سلامت منطقه تماس گرفته و از طرح این مساله در شبکه های مجازی جلوگیری کنند؛ چرا که چنین رویه ای به نفع حوزه سلامت نیست.
حسینی اظهار داشت: خوشبختانه در جلسات و پیگیری های مکرر در بحث نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی، جامعه پزشکی بارها اذعان داشته که بیمه سلامت دراین خصوص پاسخگو بوده و باید از این رویکرد همکاران تقدیر و تشکر کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار