دادستان مرکز گلستان گفت: در روستای گردشگری زیارت گرگان ۵ هزار ساخت و ساز غیرمجاز انجام شده که کمتر از هزار مورد آن به دادگستری اعلام شده است.

۵ هزار ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان انجام شده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ اسپانلو امروز در نشست خبری رییس کل دادگستری گلستان گفت: این ساخت و سازهای غیرمجاز اکثرا در مناطق بالادست روستای زیارت گرگان انجام و حتی برخی از آن‌ها مشمول مرور زمان شده است.

او می گوید : در این مساله کوتاهی برخی نهادهای اجرایی محرز و مشخص است که یک وظیفه جهاد کشاورزی حفاظت از اراضی کشاورزی است و در استان ما تعداد تعرض به اراضی شدت گرفته است.

روستای هدف گردشگری زیارت گرگان یکی از روستاهای خوش نشین استان گلستان است که به علت قرار گرفتن در میان جنگل و فاصله کم آن با شهر گرگان مورد هجوم و ویلاسازی قرار گرفته است.

شدت تخریب این روستا به حدی بود که چند سال قبل هیاتی کارشناسی از تهران برای بررسی ابعاد تخریب روستا به گلستان آمدند.

برخی ساخت و سازها در این روستا در مناطق بسیار مرتفع و دارای چشم انداز خاصی انجام شده که به گفته بسیاری از کارشناسان آن مناطق قطعا جزو انفال و اراضی ملی است .

اسپانلو دادستان مرکز گلستان در همین نشست خبری گفت: جهاد کشاورزی از این امر غفلت کرده و متولیان امر باید پاسخگو باشند.

اسپانلو در مورد مشکلات مجتمع پتروشیمی استان گفت: مشکل عمده پتروشیمی استان مربوط به سهل انگاری و کوتاهی مدیران و پرونده آن در شعبه ۳ بازپرسی استان در حال پیگیری است.

اسپانلو می‌گوید: موانع حقوقی برای سرمایه گذار در این حوزه وجود ندارد و اگر سرمایه گذار مراجعه کند حتما استقبال می‌شود.


رفع تصرف ۸۰ درصد اراضی ساحلی در گلستان

رییس کل دادگستری گلستان هم در این نشست خبری گفت : ۸۰ درصد اراضی ساحلی استان  رفع تصرف شده و ۲۰ درصد باقی مانده تا سال جدید خلع ید می‌شود.

حیدر آسیابی گفت : طی ۱۰ ماه در سال جاری ۶ هکتار اراضی ساحلی رفع تصرف و همچنین در این مدت ۱۲ هکتار ساخت و ساز غیر مجاز قلع و قمع شد.

به گفته آسیابی طی ۱۰ ماهه امسال حدود ۱۰۶ هزار پرونده به شورای حل اختلاف استان وارد و گلستان در رسیدگی به این حوزه جزو ۵ استان برتر کشور شده است.

 

هیچ اقدامی برای احیای خلیج گرگان نشده است

رییس کل دادگستری گلستان گفت:در مورد جزیره آشوراده هم بازدید انجام شد و پرونده ترک فعل‌هایی که صورت گرفته در حال بررسی است.

او گفت : تاکنون هیچ اقدام عملی برای احیای خلیج گرگان صورت نگرفته است که البته ما پیگیر این موضوع هستیم.

خلیج گرگان بزرگترین خلیج دریای خزر است که در محدوده‌ی جغرافیایی ایران و بین دو استان مازندران و گلستان قرار گرفته است.

حیات این خلیج به حیات دریای خزر وابسته و به علت پسروی آب دریا در حال حاضر درصد بسیاری از خلیج خشک شده و رو به نابودی است.

دلایلی از جمله تغییرات اقلیمی، گرمایش جهانی، برداشت بی‌رویه از سفره‌های آبی، کاهش بارندگی و افزایش تبخیر برای خشک شدن خلیج گرگان مطرح شده است.

 

بازگشت ۸ کارخانه غیرفعال به چرخه تولید در گلستان

رییس کل دادگستری گلستان همچنین درباره اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی که دادگستری یکی از ارکان های اصلی و اجرایی آن است گفت:با پیگیری این ستاد از ابتدای سال تاکنون ۸ کارخانه غیرفعال به چرخه تولید بازگشتند.

حیدر آسیابی در ادامه نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: طی بازدید‌ها و پیگیری‌هایی که صورت گرفته از ابتدای سال تاکنون ۸ کارخانه تعطیل به چرخه تولید بازگردانده و حدود ۸۰۰ نفر مشغول به کار شدند.

آسیابی می‌گوید: در سفر رییس قوه قضاییه به استان هزار و ۵۰۰ درخواست قضایی مطرح شد که این کمترین میزان درخواست نسبت به استان‌های دیگر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار