مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: «موقعیت مهدی» یکی از فیلم‌ها با تراز مناسب گام دوم انقلاب بوده و تمامی مولفه‌های گام دوم انقلاب در این فیلم به خوبی به تصویر کشیده شده است.

مولفه‌های گام دوم انقلاب به خوبی در «موقعیت مهدی» به تصویر کشیده شده است/ «موقعیت مهدی» الگوی مناسب برای فیلم‌سازان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین شامگاه چهارشنبه در حاشیه اکران مستند فیلم «موقعیت مهدی» به کارگردانی «هادی حجازی‌فر» به مناسبت چهلمین جشنواره فیلم فجر در سینما عصر جدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: فیلم سینمایی «موقعیت‌ مهدی» یکی از فیلم‌ها با تراز مناسب گام دوم انقلاب بوده که در ان تمامی مولفه‌های گام دوم انقلاب مانند استفاده از نیروی جوان، امید داشتن به آینده، سبک زندگی ایرانی اسلامی، ایثار و فداکاری و دیگر شاخص‌ها با خلاقیت و ابتکار جوان‌گرایانه و  هم با ملاطفت، احساسات فراوان انسانی ایمانی به تصویر کشیده شده است.

وی تصریح کرد: فیلم توسط جوانان و با محوریت جوانان با داستان زندگی بهترین جوانان و خانواده کشورمان، خانواده شهید باکری که پیشرو در جهاد و دفاع بوده و سه شهید یک شهید قبل از پیروزی انقلاب و دو شهید در هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده و هر سه شهید تا به امروز مفقودالاثر هستند به صورت حرفه‌ای و جذاب که بخش سینمایی آن بر مستند غلبه کرده به تصویر کشیده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: استفاده درست و به‌جا از مولفه‌های مانند زن، روابط زن و شوهر، روابط خانوادگی، بیان احساسات، اقتدار، خشونت، قدرت به صورت حرفه‌ای فیلم‌سازی شده و بدون ذره‌ای انحراف اخلاقی یا سوءاستفاده از مفاهیم به ببیننده منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: به تصویر کشیدن زندگی اسلامی، زندگی حماسه‌ای، انقلابی،جهادی با استفاده درست از احساسات سالم و پاک زن و شوهر انقلابی، عاطفی کردن فیلم با عنصر عاطفه و احساس در کنار سختی‌های جنگ تضاد زیبایی بوده و یکی از نکات قوت فیلم است.

گرزین گفت: کارگردان و نویسنده باخلاقیت فوق‌العاده توانسته در زمان مناسب پخش فیلم فلش بک‌هایی به گذشته و خاطرات جوانی شهیدان «مهدی باکری» و «حمید باکری» داشته و آنها را به صحنه‌های دفاع مقدس متصل کند که این هم از دیگر نقاط قوت فیلم بود‌.

وی بیان کرد: برجسته کردن گوشه‌هایی از زندگی شهیدان «مهدی باکری» و «حمید باکری» و بازسازی زیبا شخصیت‌ها  در پنج پرده یکی از انتخاب‌های صحیح و زیبا کارگردان و نویسنده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ابراز کرد: این فیلم رویش جدیدی در سینمای انقلاب اسلامی بوده و می‌تواند آغاز جدیدی در ابتدای گام دوم انقلاب در فیلم‌های سینمایی انقلابی باشد.

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت بالا این فیلم که به اقوام مختلف به ویژه قوم ترک کشور پرداخته می‌توان در ایجاد و تقویت وحدت بین اقوام کشور استفاده کرد.

گرزین بیان کرد: کارگردانان و نویسندگان از این فیلم برای ساخت خاطرات شهدای کشورمان الگوبرداری کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار