عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

امیر علی بیشترین نام انتخابی برای پسران گلستانی

صدا وسیما نوشت: امیر علی بیشترین نام انتخابی برای پسران گلستانی در ده ماه امسال بود.

مدیرکل ثبت احوال گلستان با اعلام این خبر گفت:در ده ماه امسال ۲۷ هزار و ۲۱۵ تولد در استان اتفاق افتاد که ۱۳ هزارو ۹۲۱ نفر از آن‌ها پسر هستند.امیر علی بیشترین نام انتخابی برای پسران گلستانی

حمید رضا مطیع افزود: در میان والدین ۷۵۳ نوزاد پسر نام‌های امیر علی، علی، ایلیا، علیرضا، محمد علی و علی اصغر را برای نوزادان خود انتخاب کردند.

 

سرقت کابل‌های برق جاده‌ها، تحمیل میلیاردها خسارت بر اقتصاد ملی

ایرنا نوشت: هر وقت مسیر بندرگز تا گنبد را می‌خواهم شبانه تردد کنم تاریکی محور در برخی از نقاط آن ذهنم را درگیر می‌کند که سرقت کابل‌های برق جاده‌ها در گلستان تا کی باید ادامه یابد؟ آیا میلیاردها خسارت این بخش تحمیل بر اقتصاد ملی نیست؟ برغم دغدغه های موجود اینبار نیز همراه جاده شدیم وادامه داستان.

سه روزی می شد که همسرم به ماموریت یک هفته ای رفته بود، چهارشنبه بعد از اتمام کلاس ایمان باروبندیل سفر را جمع کردم تا با ترک شهرستان بندرگز آخر هفته را در کنار پدر و مادرم در جوار برج  قابوس بن وشمگیر در گنبد سپری کنم.

 

صدور کیفرخواست پرونده اجساد سوخته در دادسرای گرگان صادر شد

تسنیم نوشت: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از صدور کیفرخواست برای دو نفر در ماجرای پرونده اجساد سوخته در یکی از روستاهای گرگان خبر داد.

محمود اسپانلو اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی بازپرس پرونده و کارآگاهان پلیس در کمتر از 4 ماه تحقیقات پرونده تکمیل و قرار جلب به دادرسی در شعبه دوم بازپرسی دادسرای گرگان صادر و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه‌های کیفری یک استان ارسال شد.

اسپانلو افزود: در این پرونده برای یک نفر به اتهام مباشرت در  قتل عمدی و یک نفر دیگر به اتهام معاونت در قتل عمدی کیفرخواست صادر شده است.

 

کارت خبرنگاری در راستا هویت‌بخشی به خبرنگاران واقعی صادر می‌شود

فارس نوشت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: یکی از اهداف مهم در سال ۱۴۰۱ تربیت خبرنگاران تخصصی در حوزه‌های فرهنگ، هنر، اقتصاد، کشاورزی و غیره با برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه است.

محمد رعیت در سالن ارشاد گنبدکاووس اظهار کرد: در عصر کنونی تخصص و سرعت در رسانه‌ها و آگاهی‌بخشی حرف اول را می‌زند و در این راستان برنامه‌های مهمی را در سال ۱۴۰۱ برای خبرنگاران دنبال خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم ما در این راستا برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه برای تربیت خبرنگاران متخصص در حوزه‌های مختلف مانند فرهنگ، هنر، کشاورزی، صنعت، معماری و غیره است تا خبرنگاران در کنار هم در حوزه‌های مختلف بتوانند قلم‌زده و به نتایج مطلوبی در زمینه رشد و ارتقاء استان رسیده و بتوانیم از نمایندگان و مدیران به صورت تخصصی مطالبه‌گری داشته باشیم.

 

روند بستری مبتلایان به کرونا در گلستان رو به کاهش است

ایرنا نوشت: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: براساس آخرین آمار موجود، روند بستری شمار مبتلایان به کرونا طی ۴۸ ساعت گذشته در این استان رو به کاهش است.

سعید گل‌فیروزی اظهارداشت: آخرین آمار بستری‌ کرونایی ها نشان می‌دهد که اکنون ۵۴۷ تخت  مراکز درمانی مربوط استان در اختیار این افراد است که این آمار نسبت به روز دوشنبه هفته جاری ۴۹ نفر کمتر شده است.

وی یادآور شد: البته روز گذشته کل بستری‌های کرونایی در گلستان ۵۶۲ نفر بود که این آمار امروز باز هم ۱۴ نفر کمتر از روز قبل است.

 

تصادف پژو 405 با تیر چراغ برق یک فوتی و یک مصدوم به جای گذاشت

ایسنا نوشت: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان علی آباد کتول از فوت یک نفر و مصدومیت همراه وی در تصادف خودروی پژو با تیر چراغ برق در این شهرستان خبر داد.

ربیع الله افشانی با اشاره به گزارش یک تصادف بین خودروی پژو 405 با تیر برق به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان گلستان (EOC) واصل شد، اظهار کرد: انحراف و برخورد این خودرو با تیر چراغ برق در محور علی آباد کتول به خان ببین حدفاصل زیرگذر پیچک محله رخ داده است.

 

 

جلوگیری از تغییر کاربری ۲۱ هزار مترمربع زمین کشاورزی در گرگان

باشگاه خبرنگاران نوشت: با ورود دادستانی از تغییر کاربری ۲۱ هزار مترمربع از زمین های کشاورزی روستای گلند تاریکی گرگان جلوگیری شد .

اسپانلو گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی ۴۹ سازه غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی روستای گلند تاریکی گرگان تخریب و از تغییر کاربری ۲۱ هزار و ۸۰۵ مترمربع زمین کشاورزی جلوگیری شد.

به گفته اسپانلو یکی از اقدامات ما در معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادسرای گرگان، رصد و پایش مناطق در معرض خطر تغییر کاربری است و به دستگاه‌های مسئول هم برای جلوگیری به موقع از ساخت و ساز‌های غیرمجاز، تذکر داده شده است.

 

آسیب بی‌توجهی مسوولان به مقوله فرهنگ و معیشت جدی است/ انجمن آثار مفاخر در گنبدکاووس راه‌اندازی شود

فارس نوشت: نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: هرجا به مقوله فرهنگ و معیشت مردم کمتر توجه شده و مسوولان غفلت کردند ما دچار آسیب جدی شدیم به گونه‌ای که تا سال‌ها نتوانستیم این آسیب را برطرف و جبران کنیم.

امانقلیچ شادمهر اظهار کرد: مشکلات زیادی در مسیر مطبوعات و خبرنگاران به ویژه خبرنگاران و مطبوعات استان و شرق گلستان وجود داشته که هر کاری در این راستا انجام شود قابل جبران نیست.

وی تصریح کرد: تاکیدات و توصیه های مقام معظم رهبری در بیانیه دوم انقلاب به دو مقوله فرهنگ و معیشت به گونه‌ای بوده که این دو مقوله به‌هم گره خورده است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هرجا به مقوله فرهنگ و معیشت مردم کمتر توجه شده و مسوولان غفلت کردند ما دچار آسیب جدی شدیم به گونه‌ای که تا سال‌ها نتوانستیم این آسیب را برطرف و جبران کنیم.

 

آمادگی شهرک صنعتی گلستان برای جذب سرمایه گذاران خارجی/ مزایای سرمایه گذاری در شهرک صنعتی اترک

ایسنا نوشت: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان از وجود ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی در این استان خبر داد و گفت: از حضور سرمایه گذاران خارجی به ویژه سرمایه گذاران قزاقستانی در گلستان استقبال می کنیم.

رضا شهمرادی اظهار کرد: با توجه به تفاهم نامه های منعقد شده بین جمهوری اسلامی ایران و کشور قزاقستان در زمینه تسهیل سرمایه گذاری و همچنین با توجه به ارتباط خوب بین شهر گرگان و اکتائو زمینه برای حضور سرمایه گذاران فراهم است.

وی با بیان اینکه در استان گلستان ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که در این شهرک ها و واحدهای صنعتی حدود ۸۲۰ واحد صنعتی مستقر هستند، افزود: پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی در حوزه معدنی در کشور قزاقستان وجود دارد، که این مواد معدنی می‌تواند وارد ایران شده و پس از فرآوری به سایر کشورها صادرات شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار